Followers

Monday, February 23, 2015

Selagi Masih Ada

Feeling so good 
Fasting every monday and thursday
Makes me feel 'lighter' and healthier
Besides that, most highly important
Doing this for Allah swt
Hope Allah forgive all my sins
Hope Allah bless my family and me

 


Entah tahun bila auntie bermula berpuasa senin kamis
Tak ingat dah tapi dah bertahun2 dah
harap dengan izinNya dapat meneruskan sementara
Nafas masih ada
Jangan fikirkan negatif, 
auntie ni riak lah
Tapi fikirkan positif, 
Cemburulah pada orang2 yang berkejar2 menjalani 
Ibadah untuk Allah
Ramai diluar sana
Ada yang berdakwah merantau meninggalkan anak isteri
Ada pula mencurahkan sebahagian harta untuk masjid dan sekolah2 tahfiz 
Dan sebagainya
Auntie buat apa yang terdaya saja
Banyak perkara2 lain yang auntie teringin nak buat
Tapi mana mungkin dengan keadaan auntie
Hanya Allah sahaja yang tahu

Ni Baru siap masak
Senang dan cepat







Hari ni berbuka puasa ngan spaghetti bolog
Manisannya pula sago puding, curah susu dan air gula merah
Alhamdulillah cukuplah tu
Rezeki untuk hari ni

Jom solat Asar
Dah berkelip2 ipad auntie, menandakan dah masuk waktu

Assalam semua






3 comments:

  1. Semoga Allah SWT terus mengurniakan Kak Nanie dan Abang Bob dengan kesihatan yang kian baik.

    Aamiin...

    ReplyDelete
  2. sedapnya spagetti..tapi suami saya x makan..hehehe.semua tekak melayu kecuali si kecik tu. saya pun berazam jugak nak puasa isnin khamis tapi azam tinggal azam. semoga Allah bagi kekuatan utk saya buat puasa sunat jugak.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...