Followers

Tuesday, January 28, 2014

Kadangkala kebenggongan

Pagi bersarap bihun goreng
Tengahari auntie blurr
Dah tk tahu nak masak apa

Pukul dua baru masuk dapur
Tingggg mentol menyala dikepala, 



Ini Muka seronok
dah dapat idea, bila buka peti sejuk,  
siap2 bahan yang perlu
Prenggggggg blend
Masuk dalam kuali, kacau2
Siap



Rendang hati ayam dan pedal

Auntie ngapp dulu panas2
Tak tahan lapor benar
Bismillah

14 comments:

  1. Salam Auntie,

    kat umah pB , dah tiga hari rasanya makan daging masak hitam yang aBear beli kat restoran syed.
    Tak habis habis lagi ...
    Malas pulak nak masak ...

    he he he

    kesian anak anak dapat mak malas macam pB
    hu hu hu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kembali pB,

      Apa kabar? lama tak tinggal jejak.

      Memang ada kala malas dan tak sihat nak masak, biasalah tu.

      Delete
  2. Bila masak dgn senyuman manis macam ini mestilah rasa masakan pun enak sangat:)
    Apa lagi keluar dari kuali terus masuk pinggan utk di makan memang best!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah2an gitulah hendaknya, hihihihihi tapi betullah, jika masak dengan ikhlas memang masakkan rasa lebih enak.

      Auntie suka makan panas2..baik air atau pun masakkan.

      Delete
  3. Peeeewiiitttt.. lama x tgk wajah makcik blogger kesayangan ramai ni.. aunt sihat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haippppp, malu lah auntie Eiyra,

      Alhamdulillah, sihat2 orang sakit, kejap okay kejap tak

      Delete
  4. Sedappppppnyer
    Muka puashati tu kak nanie sebab makan sedap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan lauk semata itu jer tapi memang sedap sekali sekali ber'Rendang'

      Delete
  5. Salam Kak Nanie..

    Amboi.. nak masak pun comei macam nak pi buat persembahan nasyid.. he he

    Rajinnya masak rendang... makchaq masak rendang rasanya setahun sekali kot.. masa raya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali makchaq,

      huhuhuhu rindulah, memang lama sungguh makchaq tak bersiaran diblog.

      Memang dulu2 auntie jarang masak rendang, tapi bila dah tua2 ni, rasa sedap pula makan rendang.

      Delete
  6. Untie rendang ayam sama nasi panas2 wahhhh..menambah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul JunAina, memang berselera auntie makan tapi tambah tak pula, sebab auntie memang catu 2 senduk saja.

      Delete
  7. Assalamualaikum,
    Nyummmm nyummmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam anyss,

      Alhamdulillah

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...