Followers

Friday, July 12, 2013

Ramadhan 2

Pilihan Kuih Abam Jubah Ramadhan kedua

Kuih Pedas
Pulut Panggang
Karipap keledek

Kuih Manis
Lopis
Agar2 Laici
Karamel

Anak2 dan uncle berbuka dengan kuih muih
Selepas tu mereka terus ngadap nasi goreng cendawan +
ayam goreng sorang seketul

Air Sirap Bandung

Auntie nescafe panas
3 biji kurma/tamar
dan sebiji karipap
Tiada selera nak makan nasi...huhuhuhu
sehingga lah  selewat pukul 11 malam barulah
auntie makan, itupun beberapa sudu saja

Ada tamu selepas terawih
bercerita panjang..
auntie menangis kesedihan sepanjang perbualan
dunia dipenuhi dengan orang2 yang penting diri
kesiankan anak merintih akan perbuatan ibunya
Seorang ibu sepatutnya bersedia utk 'berkorban' demi kebahagian anak

Moga hari ni auntie berselera berbuka...
masakkan apa hari ni? nanti auntie citer kendian...
Dah masuk waktu Asar..


8 comments:

  1. Selamat Berbuka Ramadhan ke 2 Aunty.. Semoag Aunty sekeluarga terus dikurniakan kesihatan yang baik menjalani ibadah puasa mendatang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima Kasih Mrs Yana atas doa yang dipanjatkan utk auntie sekeluarga.

      Delete
  2. salam auntie
    gulai apa ..buka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali nor,

      heheheheh hari ni tak menggulai, makan kering aje

      Delete
  3. selamat berbuka untuk auntie sekeluarga

    ReplyDelete
  4. Pandai abam jubah pilih kuih muih ye.hehe..sesodap jenis kuihnye..

    Take care aunty..if x lalu sgt nak mkn minum la susu or soya ke.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah, dia beli ikut selera dia lah tu..hik3x

      Auntie sememangnya berbuka dengan ada susu, air sirap bandung atau nescafe..
      Soya belum pernah lagi..

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...