Followers

Sunday, July 21, 2013

Ramadhan 11

Nak rehat dan tidur
Cuaca panas terik
Uncle ajak gi param pun tak mahu
Pukul 4 petang
Peeja dan Ben datang kata nak berbuka
dirumah lagi..
Dia hulur rm50 utk membeli lauk pauk
dan kuih muih..

Uncle pujuk2 auntie minta ikut dan teman dia
memilih lauk pauk..
Aduhai, auntie kesian pulak uncle sorang2
terus salin baju dan teman keparam Au2 juga

Auntie dan uncle membeli lauk pauk untuk 6 orang makan
Semua ahli keluarga ada kecuali Noy masih tersangkut di Kuwait

Berbalik citer pasal beli membeli lauk
yang selera besar semalam..

Memang sungguh nikmat dan berpuas hati
ringgit yang dikeluarkan tak seberapa
tapi dapat barisan lauk pauk yang lazat.
Itulah param AU2




 Lauk pauk genap2 rege rm50 
Amat Berbaloi

Moh kita close up sikit..


Rendang  Limpa dan Paru
Ada dua pinggan gambar kat atas
delicious


 Ayam Percik Pedas



 Rendang Ayam Pencen



 Telur Itik + Belimbing Besi



 Daging Salai



 Siput Sedut



 Sambal Goreng Terung Pipit+Bilis



 Sambal Tempe Kentang



Pegedil 
ulam jering rebus dan petai



 Pecal

Kuih tak banyak beli sebab kek secret recipe masih ada lagi



Abok2 dan Samosa



Agar2 serbanika
(bergegar pulak gambar)


Lompat Tikam


Berbuka Puasa dengan nikmat dari Allah swt
untuk kami sekeluarga..

Saat yang paling membahagiakan auntie adalah
masa berbual2 anak beranak diruang tamu..
Hampir pukul 10 malam
Peeja kata nak kumpul baju2 kurung dia
nak diberikan pada kawan dia yang
mengguruskan untuk ibu2 tunggal yang susah





Auntie pun tumpang sekaki
baju2 kurung kerja dulu2,
walaupun masih baik dan masih auntie sayang
persoalannya bila nak pakai lagi?
so eloklah diagihkan2..





9 comments:

  1. Salam,

    sweetnye auntie....betul kan auntie...perkara yang paling mengembirakan bila sume ahli keluarga bkumpul....terasa sangat kalau sorang2 lebih2 lagi bulan puasa ni...saya ni auntie tak sempat lagi nak balik kampung berbuka dengan famili...terasa sangat kekosongan bulan puasa bila berbuka sorang2.....apapun sy harap auntie ceria selalu.....:)

    ReplyDelete
  2. Selalunya baju lama2 tu simpan sebab sayang tapi bila difikirkan sayang tu bawak kemana lagi pun dok tersimpan je pakai tidak. Kata orang sayang-sayang buah kepayang di telan pahit dibuang sayang...dah melalut pulak Aina.

    ReplyDelete
  3. salam maknani
    alhamdullillah..syukur..dapat mereka merasa baju mahal ie kain n tailor mahal.
    semoga aunyie sehat. good for pakcik ajak teman..n good for you to go.as a means of exercising the muscle, apart from teman.
    semoga maknani sehat walafiat dan diberkati Allsh hendaknya.

    wasalam

    ReplyDelete
  4. auntie...

    seronok kan tengok lauk sebaris kat meja tu

    :)

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum, auntie.

    auntie, kuih abok2 tu kuih sagu tu ke?

    sy pun terfikir nak kemas almari dalam bilik tu, banyak baju tapi tak dipakai atau tak muat. kalau sempat bolehlah kemas jugak ni haha

    selamat bersahur! :)

    ReplyDelete
  6. Salam, Auntie.... Wahhhhh!! Saya boleh rasakan selera auntie.. hampir sama dgn selera sy.. beberapa kali entry membeli di pasar ramadan lauk pilihan auntie adalah jenis2 lauk yg sama..

    ReplyDelete
  7. haa sedapnya semua menu tu auntie. suka sangat masak lemak daging salai tu nyum2

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah...
    Rezeki berbuka yg berbagai...
    Boleh jd panduan apa nsk masak nsnti...

    ReplyDelete
  9. salam auntie...
    sihat ke..??
    moga auntie dalam limpah kurnia -Nya...
    heee...

    saya rasa,gulai itik tu dengan belimbing buluh kan..??
    kalo belimbing besi tu bukan yg kite makan selalu tu ke buat pencuci mulut..??
    hehehe..
    sorry ye kalo saya silap..
    sayang auntie..:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...