Followers

Wednesday, July 10, 2013

Hampir Sudah Waktu Berbuka - Ramadhan Pertama

Siap masak utk berbuka hari pertama

Lemak Daging cili padi + kentang
Tauhu Sambal Goreng
Peria celur + Sambal belacan
Telur Dadar
Telur asin

Bubur kacang
Keropok lekor
Kurma dan Kismis
Tiga jenis biskut2 Raya

Air Sirap Bandung
Nescafe panas

Nasi Putih

Ohhhh..auntie penat
kaki kejang sudah memasak tadi
Jap2 lagi dah kena hidang pula
Terasa benar, tenaga dah tinggal sikit
sejak kebelakangan ni

Anak perempuan x ada
sorang dah kawin dan pun berpindah
sorang lagi dah gi Kuwait renew licence penerbangan

Ohhhh..yang tinggal 3 lelaki aja dirumah ni
Memang tak membantulah..

Uncle tidak pulak ke pasar juadah hari ni
esok2 saja kita beli kuih2 muih..


Alhamdulillahhhhhh...
Hari Pertama Ramadhan





Pada readers auntie, dimana saja..


17 comments:

  1. Salam aunty.slmt berbuka.nk tgk gmbr juadah berbuka aunty.sukee tgk ๐Ÿ‘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembai mer,

      InsyaaAllah, datang rajin auntie, menyusullah gambar juadahh

      Delete
  2. Selamat Berbuka Puasa Auntie :)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Salam Ramadhan kembali Khairul dan isteri

      Delete
  4. Salam Ramadan, Auntie. Semoga dipermudahkan auntie beribadah tahun ini, saya yg tak berapa nak muda ni pun memanjang letih masak auntie, hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Ramadhan Kembali SKTJ.

      Berpuasa sudah tentunya letih w/pun masih muda

      Delete
  5. Ramadhan pertama Aina sedih...beli nasi sebungkus gara2 suami ada masalah di pejabat yang pada mulanya nak jugak balik cepat tetapi di saat2 akhit tak dapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan sedih JunAina,

      Dah tertulis berbuka dengan nasi bungkus, Alhamdulillah, rezeki ketentuan Allah.

      Delete
  6. auntie, baca menu je dah keliur tu. kalau auntie attach gambar, habislah saya hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum tiba nak attach gambar, kita citer2 dulu..hik3x

      Delete
  7. gigihnya auntie masak. tp ai skang ni pun lagi selesa masak dari beli kt param tu. rasanya nnt sekali sekala boleh la beli kuih je :)

    auntie tepek la gmbr sekali. baru puas nk tengok. boleh tiru menu. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum tiba nak beli2 lagi, kendian nanti belilah..
      Kuih muih memang berbeli, x kuasa auntie nak menalam, membakar dan sbgnya..huhuhuhu

      Delete
  8. Selamat berpuasa dan
    Berbuka kak nanie..
    Lauk2nya mcm nak kenduri
    Special..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat berpuasa juga pada Rahmah sekeluarga.

      Lauk pauk kampung ajer.

      Delete
  9. Selamat berpuasa dan sterusnya berhari raya

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...