THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Wednesday, May 22, 2013

Gerak2an yang diredhaiNya..


Rumah jiran depan auntie dapat matahari pagi
basuh baju dipagi hari..mungkin subuh2 lagi bibiknya
dah basuh kain dan sidai..






Rumah auntie mengadap matahari jatuh..
auntie jadi kebiasaan basuh baju boleh selewat pukul sebelas pagi
tapi kebelakangan ni, mendung dan hujan dipetang hari..
disebabkan auntie tidak dapat mendengar bila hujan tiba
bibik depan rumahlah akan tolong mengangkat baju2 auntie bila hujan
terkejut juga pada mulanya..
ingatkan baju2 dah dicuri orang
maklumlah baju2 T anak2 mahal2..
nanti auntie akan dileteri
pernah berlaku baju mereka hilang..
auntie pulak akan menarik sidaian beroda auntie
keluar pagar, konon nak matahari direct
dahlah laluan rumah auntie tu,  laluan orang2 berjalan nak
ke station LRT, macam2 bangsa lalu..
bila dah kena leter dek anak2, auntie tidak lagi
jemur diluar, bawah porch ajer..hik3x

Bersarapan mee goreng pagi ni

Setengah peket ajer, 4 orang makan

Baju dalam washing machine dah siap agaknya
boleh dah disidai..

Auntie ni demam dah beberapa hari tapi masih lagi tak abai kerja2 rumah
Yealah selagi amanah dipegang dan dengan izinNya
berlakulah gerak2an yang diredhaiNya..


Walaupun kerdipan mata, dengan izinNya jua..



Alhamdulillah..



30 comments:

  1. Assalamualaikum Kak Nanie...

    meriah mee goreng akak tu. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Kakcik,

      heheehehehe goreng sendiri, mcmlah boleh masukkan..

      Delete
  2. Assalamualaikum,
    1. Baiknya jiran tu...eh, bibik jiran tu. zaman sekarang ni, dah lama tak jumpa org prihatin sampai mcm tu
    2. meriah benar mi goreng tu, mesti sedap. sangat teruja
    3. Semoga auntie cepat sihat ya...byk2kan rehat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam anyss,

      1. Aah, orang sekarang mana ada budaya mcm tuh lagi
      2. Mee gorengan sendiri cukup lengkap dan sedappp..hik3x
      3. Aamiin, terima kasih atas doa kesihatan auntie.

      Tu dia..auntie pun terikut2 cara jawab komen anyss yg ikut turutan bernombor..hik3x

      Delete
  3. TERGAMAK YE ORG AMBIK BAJU ORG LAIN KAT PENYIDAI
    KALAU KITA MESTI X SANGGUP PAKAI BAJU ORG YG KITA X KENAL

    ReplyDelete
    Replies
    1. MANUSIA AKHIR ZAMAN SEMUA PUN TERGAMAK BUAT..

      Delete
  4. Alhamdulillah..masih boleh menhiup secawan kopi lagi pagi ini saya.

    doa agar auntie sentiasa sihat. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah,

      Rahman dan Rahim Allah swt memberikan nafas utk
      mengingatiNya.

      Terima Kasih atas doa utk auntie Capt.

      Delete
  5. as'salamualikum auntie,

    saya pun demam jugak. MC 2 hari. Moga auntie cepat sembuh.
    Baik hati jiran2 auntie nak menolong auntie.By the way mee goreng tu nampak beselera sungguh. kecur air liur saya melihatnya :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam cybermummy,

      Moga sembuh dan meneruskan kerja. Aamiin.

      Aah, bibik tu memang baik orgnye.

      Mee goreng sendiri sudah tentulah menepati cita rasa..hik3x

      Delete
  6. huhuhu...

    dari kena bising baiklah biar baju tak kering kan auntie

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah pasal, sidai dlm rumah bukan tak kering tapi lambatlah sikit.

      Delete
  7. Muge Aunty suhat2 selalu yeeee :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin

      Terima kasih atas doa utk auntie

      Delete
  8. Sedap dan meriah mee goreng untie tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehehe
      memang sedap, cukup bahannya.

      Delete
  9. Salam Kak Nanie
    Makchaq pun baru baik demam...

    Penat jugak bila tunggu baju kering, kadang2 penat tolak penyidai keluar masuk, tengok panas tolak keluar, tak lama nampak mendung tolak masuk pulak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kembali makchaq,

      Oh yea ker baru baik demam juga.

      hehehehehe nasib penyidai beroda boleh tolak keluar masuk ajer, jika sidai cara dulu2, lagilah penat, kena angkat dan sidai balik berkali2..

      Delete
  10. Baru nak cakap yang mee goreng kak nanie sangat meriah dengan udang beso..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehehe udang beso ni selalunya akak buat sambal tumis tapi ada lagi lebihan dlm peti sejuk akak gunakan utk gorengan mee pagi tu

      Delete
  11. salam aunty nanie..
    rindu aunty..
    sedapnya tgk mee goreng tuh..
    ehemmm~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kembali Iyra,

      Rindu?? mehlah jalan2 umah auntie
      boleh auntie jamu goreng2an nanti..
      ehemmmm..

      Delete
  12. salam aunty..
    get well soon... lapar mee goreng pulak ni.. ada sebungkus lagi kat rumah, kita buat menu malam ni... terima kasih aunty :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kembalai,

      TQ dear, heheehehe silalah menggoreng mee mcm ni

      Delete
  13. hrrrrmmmm...tengok gambar sya tahu
    sedapnya.....
    mama sejak sya mengandung ni kadang cuma terlintas je dalam hati tp dah rezeki
    sekejapan je ada yang membe
    sesuai dengan walaupun kerdipan mata dengan izinNya jua....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, sedap mee nie.

      Tahniah mengandung lagi, dah berapa bulan?
      Betul rezeki dimana2 dan bila2 saja Allah SWT beri pada hamba2Nya.
      Segala gerakkan dari Allah SWT, tanpa izinNya, kakulah

      Delete
  14. Hai aunty.. lama dah baca blog aunty. Tp xpenah komen. Errr just nak tnya cemana eh aunty msk mee kaler camtu? Sy suka mee kaler gtu tp ank2 jenis mkn mee kaler itam kicapp..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ baca blog auntie, Wah terima kasih sudi tinggal komen.

      Mee ni, auntie goreng pakai cili kering, bawang merah dan bawang putih diblend. Tumis, masukkkan sedikit sos tiram, fishball&fishcake, udang, mee, goreng sekejap dan masukkan sayur. Done.

      Delete
  15. telanailio tengok mee goreng auntie...dapnyerrr

    ReplyDelete
  16. auntie mintak resepi mee goreng tuh!! tolong buat entri resepi tu please;)

    New Entry "Tips dan Pengalaman Naik Malindo Air"

    ReplyDelete

Pada yang terbuka hati utk tinggalkan komen disini..
Didahului dengan ucapan Ribuan Terima Kasih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...