Followers

Wednesday, April 3, 2013

Makan dulu

Kudrat dari Allah untuk menunaikan amanah isteri
Selesai masak dan baju dah berjemur

Alhamdulillah, baru saja sudah lap dapur dan dinding yang sememeh
sebab percikkan sambal tumis

Dah Azan masuk waktu zohor tapi auntie memilih untuk
makan dulu tidak mahu terganggu ketika solat
perut keroncong & teringat lauk pauk..


Air tangan ku untuk tengah hari ini

Bismillahhhh...semua

29 comments:

  1. Alhamdulillah...semoga auntie terus diberi kekuatan untuk tunaikan tanggungjawab..

    ReplyDelete
  2. sedapnya lauk auntie, kalau sy mesti tambah nasi dua kali, hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam SKTJ,

      hehehhehe auntie jarang tambah bila dah tua, masa muda dulu2 memang bertambah2 nasi.

      Delete
  3. Auntie Nani,
    Kagum tengok auntie, sakit-sakit tak sihat pun still masak macam-macam...^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam Sue,

      Setakat ni Alhamdulillah, sementara masih boleh.

      Delete
    2. Semoga Auntie diberi lebih lagi kekuatan dan tenaga...Amin...^_^

      Delete
  4. Sungguh menyelerakan tu. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam Kakcik,

      Makan jilat jari jugak lah..

      Delete
  5. Replies
    1. AsSalam Rapunzeel,

      Bismillah dan Alhamdulillah

      Delete
  6. salam aunty..
    sedap nye tgk lauk pauk...
    selamat jamu selera..
    kalau rajin bagi la resepi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam kissz,

      Eh resepi tak yah lah, lauk biasa2 jer ni

      Delete
  7. Alhamdulillah kak nanie,
    Diberi kesihatan yg baik utk masak tghari ini..
    Mmg sangat kena lauk ya
    Ada sambal.. Masak lemak dan telur rebus..
    Dpt idea nak tiru

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam Rahmah,

      hehehehehe memang kombinasi yang sedapkan, ade ikan masin, lagi lah power..

      Delete
  8. Betul tu auntie baik makan dulu sebelum solat biar khuysuk daripada ingat lauk yg sedap menggoda kalbu itu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam Kakzakie,

      Memang gitu selalu, makan dulu

      Delete
  9. Assalamualaikum MM

    sedap tu....

    ReplyDelete
  10. mmm dapnyaaaa, tau pergi sana tadi. ben ajak. tapi pija kata nak balik sebab nak rehat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam anakku Peej,

      Rehatlah, baikkan demam tu dulu.

      Delete
  11. sedap! tu letak kicap tu, perghhh! mabelesss!

    mmg ptt mkn dulu kan. klw x nnti solat teringat2 lauk. hehehee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam ita,

      Haah, anak2 tuang kicap,

      Delete
  12. Tabik... Auntie masih kuat dan gigih. Buat selagi mana yang terdaya.
    Enjoy your lunch Auntie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam AA,

      hehehehehe lunch semalam tu,

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...