Followers

Thursday, April 4, 2013

Alhamdulillah..Terasa Ringan Dan Sihat

Persiapan berbuka Isnin yang lalu

Fresh Orange, Kurma Ajwa dan puding gula melaka


Hari ni, 
tak tahu nak masak apa utk tambahan
Yang auntie dah masak siap, kari sardin dan terung
Belum terusik lagi tu
Masakkan tu akan jadi utk
makan malam nanti 
nak cicah roti bom sedap jugak kan?

Pemanis mulut nak buat puding roti...

Alhamdulillah...terasa badan sihat dan ringan

Jika dengan izinNya..
Senin dan Khamis.. 



17 comments:

  1. Assalamualaikum Auntie

    Alhamdulillah
    moga terus sihat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Warahmatullahi Wabarakatuh atuk,

      Aamiin.

      TQ

      Delete
  2. Assalamualaikum,
    Selamat berbuka puasa, auntie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Warahmatullahi Wabarakatuh anyss,

      Terima Kasih

      Delete
  3. Memang itulah fadilat berpuasa, badan lebih sihat. Keep it up kak nanie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam Norhaizan,

      Memang benar, akak dapat terasa nikmatnya

      Delete
  4. sedapnyer la kari sardin....selamat berbuka puasa auntie

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam shuweet,

      Kari sardin memang sedap, seisi rumah auntie suka

      Terima Kasih

      Delete
  5. Alhamdullilah...semoga auntie terus sihat & sihat :)

    ReplyDelete
  6. semoga sentiasa sihat =)..sy pun dah seminggu berangan nak buat puding roti tp xjadi2 lg =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam ppl,

      terima kasih atas doa kesihatan auntie

      hehehehehe kenapa tak buat2 lagi, hujung minggu boleh kot..

      Delete
  7. Assalam Marina Monroe
    Cemburunya Pak Temuk dengan kemampuan + kesungguhan Senin-Khamis Marina Monroe tu. InsyaAllah, badan dan jiwa hebat sihatnya!

    Kali terakhir Pak Temuk makan kari sardin, 1967. Masa student menumpang di rumah orang. Nampaknya nak kena buat juga ni, walaupun tak menyenin-khamis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam Kembali Pak,

      Cemburu kat ibadah sesorang memang elok utk jadikan ikutan. Alhamdulillah..

      Sejak berpuasa badan bertambah baik dan jiwa lebih mengenaliNya.

      Lama betul last makan kari sardin '67?
      Selalunya orang utara saja yg suka masak kari sardin.

      Delete
  8. There are occasions when making decision is difficult. Then we land uo with canned soup and toasts - or plus a fried egg on toast.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...