Followers

Sunday, March 10, 2013

KeRumah Adik

Lepas Buletin Utama malam semalam
Walaupun tak dapat mendengar
sekurang2nya dapatlah juga tengok gambar
yang dipaparkan

Auntie kerumah adik auntie
Adik auntie call Ayol nak sembang2 katanya
Dah lama betul tak jumpa
Adik auntie, asyiklah sibuk memanjang
diluar negera dan dalam negeri
Mentara dia ada dirumah, auntie tak lepas peluang
nak jumpa dia.

Auntie dan Ayol sajer kesitu, uncle keletihan
kami menghadiri dua majlis kawin pada siangnya
nanti auntie buat n3 tu kendian

Tiga2 anaknya ada rumah,
hehehehehe, kami anak beranak
Bercerita macam2 topik
hal2 kesihatan, family dan kerjaya

Setiap insan ada ujiannya
Hanya perlu redha atas segala apa yang
telah termaktub di Luh Mahfuz kata auntie
Bukan mudah untuk berserah tapi itulah hakikatnya
Bila Redha dan Ikhlas, ketenangan akan menyusul

Pukul 11:30 malam auntie minta diri

Dibekalkannya buah tangan



Mangga 6 biji
besar betul, melebihi tapak tangan



Salak Berbulu tajam, 
selalu yang auntie makan berkulit licin
auntie rasa sebiji, manis dan lemak, sedap


Murtabak Raja 
Makan untuk breakfast pagi ni



Firman

"Kami akan memperlihatkan kepada mereka, tanda-tanda kami
disegenap penjuru alam dan pada diri mereka sendiri hingga terang bagi mereka,
Allah itu benar. Tidak cukup Tuhan mu menjadi saksi atas segala sesuatu"

Fusilat : 53

8 comments:

  1. kaya rezeki.I love seeing families that are close knitted.No matter if they are on different level.Kdg tu ada macam tembok antara sikaya dan si tiada....pi rumah depa buat dek saja.Nak jamu pun berkira.
    ( my recollection of an incident when I was small)

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam mamason,

      Alhamdulillah,

      Orang2 yang masih mementingkan darjat, lupa pada Allah.

      Delete
  2. Sesekali berjumpa adik beradik seronok berbual bual hal kehidupan masing2 kan kak.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam sharifah,

      Betul, leka kami berborak..

      Delete
  3. murah rezeki Aunty, boleh makan buah seminggu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam Mrs Yana,

      Alhamdulillah, auntie memang suka makan buah2an.

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...