Followers

Saturday, December 8, 2012

Pilihan Minggu Ini - Lagu Indon



Lagu2 Kenangan Lama Auntie..
oleh Hetty Koes Endang


Hati Lebur Jadi Debu








Titik-titik noda, tertinggal di dalam dada
Guratan hatiku masih ada
Terguris di mata, pahit ku rasakan
Hari ini hati masih luka
Telah aku cuba, melupakan segalanya
Namun titik terang tiada datang
Langit makin cerah, luka makin dalam
Hati ini hancur jadi debu
( korus )
Hanya satu, yang ku sayangi
Tiada pengganti, sampai saat ini
Hari-hari, langit kelabu
Menutup hatiku, serasa 'kan mati
Bukit 'kan ku daki, laut pun ku seberangi
Agar dapat lupakan diri mu
Namun apa daya, aku manusia
Gagal menghapus kenangan lama


***********************

Tak Ingin Sendiri 









Aku masih... seperti yang dulu
Menunggumu sampai akhir hidupku
Kesetiaanku tak luntur
Hati pun rela berkorban
Demi keutuhan kau dan aku
Biarkanlah aku memiliki
Semua cinta yang ada di hatimu

Apa pun kan ku berikan
Cinta dan kerinduan
Untukmu... dambaan hatiku...
( korus )
Malam ini... tak ingin aku sendiri
Ku cari damai bersama bayanganmu...
Hangat pelukan yang masih kurasa
Kau kasih... kau sayang...




15 comments:

  1. Salam MM,

    Shahdu lagu ni dan menyentuh jiwa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali KK,

      Haah, sweet memories bagi saya

      Delete
  2. Wahh...lagu 'Titik2 Noda' tu best lah..terasa macam kak nani tujukan pada Hani pulak..Sememangnya macam tu lah hidup ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Granny Hani,

      Lagu ni menujuk kalbu...
      Hani suka juga yea lagu ni?

      Delete
  3. as salam

    mak saya suke lagu2 mcm ni..saya pun dah familiar dgn lagu ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Warahmatullahi Wabarakatuh,

      hehehehehe memang zaman auntie dan mak2 sebaya dengan auntie..hik3x

      Delete
  4. Auntie,
    2-2 lagu best tu auntie...lagu time berkarok dgn my bff...dari tak tau nyanyi sampai dah jadi lagu 'wajib'...hehehehe..
    Apapun, memang best!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam SueGinola,

      Memang auntie berkarok lagu2 ni masa sihat dulu, siap dengan feel lagi..hik3x

      Delete
  5. Assalamualaikum Auntie, dua2 are my fav song...hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Shuweet,

      Amboi, lagu lama pun shuweet minat ker? hik3x

      Delete
  6. ni lagu zaman ayah saya ni :)

    his favorite :)

    ReplyDelete
  7. Salam Rapunzeel Cikolo,

    hik3x Ayah RC sebaya auntie lah agaknya..

    ReplyDelete
  8. Walau pun lagu2 ni dah lama, tapi ramai org muda yang suka.Sangat indah didengar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Scarlett,

      Lagu2 evergreen..memang sedap didengar

      Delete
  9. Kak saya pemimat hetty koes endang, dulu masa saya duduk di JB selalu jumpa dia di KOMTAR, dia rajin kesitu sebab suami dia kerja dengan JCorp. Ada sekali tu bulan puasa, dia nak makan di restoran saya nasihat kan dia...di Malaysia kita tak boleh makan sesuka hati walaupun kita uzur, nanti kena tangkap malu sebab orang malaysia kenal kamu....dia ucap terima kaseh dan terus keluar dari restoran tersebut.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...