THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Monday, August 13, 2012

Lauk pauk yg tak digemari

Masak lauk2 yang anak bungsu tak gemar makan
Ari ni di fly..so auntie masak lah sebab
bahan2 yang dah memang ada dalam peti sejuk..


 Sambal Goreng Terung


 Tauge + tahu + fish ball masak lemak putih


 Sambal Sardin



Daging goreng kunyit

Apa saja yang ada tauge, terung dan sardin
kalau auntie masak, noy anak bungsu auntie akan
buat muka kesat..

Popia ade tauge, dua minggu sudah terjumpa
ada popia yang guna sengkuang dan karot ajer
uncle beli..
punya lah dia suka..

Segala noodles yang guna tauge dia akan
pilih satu2 ketepikan..Ishhhh

Jap2 lagi auntie nak buat jus apple 1 jug..
dan jus nenas 1 jug..

Uncle gi param nak cari kuih2..
Janganlah dia beli lagi lauk2 untuk tambah2 
tapi selalunya dia ,memang macam gitulah
rambang mata..




14 comments:

  1. Semua lauk pauk yang akak tunjuk itu adalah kegemaran saya. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kakcik,

      Wah, kakcik dah beberapa kali jadi orang pertama yang tinggalkan komen.
      Terima Kasih.

      heheheheheheh hidangan simple ari ni kakcik..

      Delete
  2. sedap nya....tmbh sedap mkn mskn ibu....rasa itu la mskn pling sedap d dunia....blm brkesempatan lg brbuka brsama kluarga ramai2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Qaseh,

      Kesian Qaseh sebab belum sempat nak berbuka dengan keluarga, tak per ada rezeki dan umur panjang, InshaAllah Hraya berjumpa. Nak buat macam maner? dah tertulis gitu..

      Delete
  3. Kak terung berlada tu kegemaran saya, tapi anak2 tak suka diorang makan sambal nya je, lemak taugeh dan sambal sardin tu kami semua suka, tengok terung berlada akak ni saya teringin pulak. Bulan puasa tengok apa pun semua terigin macam orang mengandung pulak,hihihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Sharifah,

      heheheheh betul bulan puasa yang sebenarnya apa saja yg terhidang adalah sedap sebab kita dah berlapar suntuk hari

      Delete
  4. semuanya sedap-sedap auntie..haihh terliur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Eisha,

      Simple2 ajer tapi menyelerakan..

      Delete
  5. Salam Kak... anie ni pulak...apa aje yang ada tauge mesti suka sgt... kecuali yang ada kuah kacang ...

    Kak anie peminat terung tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali anie,

      hehehehe ohhh..kurang minat kuah kacang yea.

      Haah, terung masak gitu juga fav akak

      Delete
  6. sy pun x suka tauge tp klau goreng ngan tauhu je bleh telan hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Maiyah,

      hehehehehe goreng boleh telan, kira okaylah tu, ni anak auntie tak mahu lansung..
      payah betul.

      Delete
  7. kegemaran saye juge...sedappp....eh eh..noy x makan tepanyaki la kalau gitu ye..heheh...auntie, semalam saye ke param AU2 tu..dok jalan dari hujung sini ke hujung sana..end up tak beli ape2..sebab tak nampak kuih muih yang cam uncle beli tu..hehe..gerai lauk kat mana yang uncle slalu beli?

    ReplyDelete
  8. Salam shuweet,

    Entahlah selalu juga di pergi makan tepanyaki tapi tauge tolak tepi peejalah perabih agaknya..hi3x

    Auntie nak citer gerai mana pun tak reti tapi dia kat tengah2..

    ReplyDelete

Pada yang terbuka hati utk tinggalkan komen disini..
Didahului dengan ucapan Ribuan Terima Kasih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...