Followers

Tuesday, July 24, 2012

BerBuka Hari Kedua

Hari Kedua auntie berbuka dengan lauk dibeli di Param AU2
Memang dah kenal pasti gerai tu
sejak sebelum auntie sakit lagi
Betul2 tak larat nak masak
hanya terdaya masak nasi ..
buat Air Jus Carrot + Orange
dan Nescafe panas

Jom layan aper yang auntie beli


Lepat Ubi Rm 2,  Kuih Bakar Rm2, dan Putu Piring Rm 2

Murtabak Spore Rm 6


Lemak Ikan keli + Pucuk Ubi Rm 6

Ayam Percik Rm 4


Masak Lemak Pucuk Manis + Labu Rm 2


Goreng Lada Kentang + Tempe Rm 2

Alhamdulillah..
kami berbuka bertiga
Uncle, Auntie dan P G






31 comments:

  1. byknye kuihnya auntie..teringinnye nk mkn gak..mkn skali ngn sahur ke tuh auntie?hope auntie sihat spanjang bulan ramadhan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam Nam,

      Tiga macam jenis kuih ajer..selalunya lagi banyak tapi auntie suka kuih2 pedas, manis kurang.
      Terima kasih doakan kesihatan auntie.

      Delete
  2. Assalamu'alaikum Kak Nanie.

    Petang semalam, saya pun beli aje lauk di kedai makan yang saya dan suami selalu singgah di bulan Ramadhan (bukan di param). Terbang juga RM26. Kemudian Along beli ayam percik (di sini seketul RM6). Pagi ini baru saya masak yang ringkas2 untuk bersahur. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussallam Warahmatullahi Wabarakatuh kakcik,

      Aah, rasenya membeli lauk pauk siap adalah mahal tapi kadang2 masa dan kepenatan membuat kita tiada pilihan, terpaksa juga membeli.
      Akak bersahur tak memasak, panaskan ajer apa yang ada.

      Delete
  3. Alhamdulillah...
    sedap2 nampaknya lauk tu..membuka selera...
    selamat berpuasa kak nani...

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam Rahmah,

      Sedap pada akak dah tak de, baik lauk beli atau pun masak, makan untuk kenyangkan perut ajer. Dah jadi tekak orang tua2, nasi panas dan ikan kering jadi pilihan..hihihihi

      Selamat berpuasa juga pada Rahmah sekeluarga

      Delete
  4. saya hari kedua masak.. tapi hari ketiga tunjuk jer.. sy ingat lps2 ni pun nak tunjuk jer.. berdua ni nak masak pun dah jd malas.. kalau dah muak karang.. baru nak masak balik..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam NorMala,

      heheheheheh gitu juga auntie nak beli yg tunjuk2 juga utk hari2 yang berikutnya tapi masaalah juga bagi auntie kerana tak larat nak keParam..huhuhuhu

      Delete
  5. best nya ayam percik tu ....
    kalau nak buat sendiri , berpeluh gak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam pB,

      Tulah, memang auntie tak pernah buat percik, memang leceh bila kena bakar2 ikan atau ayam, so at the end beli ajer..hihihihi

      Delete
  6. sedapnya tengok lauk2 auntie
    semoga auntie sihat2 hendaknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam Lya,

      Lauk pauk ikut nafsu berbuka hihihihi
      Terima Kasih doakan kesihatan auntie

      Delete
  7. Auntie, Lauk ikan keli tu murah jgak RM6. Kat tempat saya RM8. Telan air liur je la tgk

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam mum2h,

      Lauk2 kat gerai yang auntie beli memang murah dan sedap, bertahun2 dah auntie beli kat dia waktu bulan ramadhan, hari2 biasa auntie tak tahu kat maner kedai kedainya.

      Delete
  8. Assalamualaikum....selamat kembali berkarya auntie...rinduuuuuuu...sedapnyer lauk2 yang auntie tunjuk tu...param AU2 kat depan jusco ye auntie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussallam Warahmatullahi Wabarakatuh,

      Emm...berkarya tu tidak lah, banyak masukkan gambar2 makanana ajer..hihihihi

      Param dekat 7E sebelah masjid, depan JJ auntie belum pernah kesitu lagi sbb parking sentiasa penuh.

      Delete
    2. oh ok...rasa nyer tau kot kat mana....thanks for the info auntie...

      Delete
  9. nak buat goreng lada kentang tempe la petang ni.hehehe. terliur. sejak mengandung ni lain mcm sungguh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam Eliss,

      Kentang dan tempe berlada memang menyelerakan untuk berbuka atau bersahur, kami sekeluarga memang suka.

      Alhamdulillah..mengandung memang berselera bila dah 4 bulan keatas..hihihihi

      Delete
  10. Salam Kak... masak lemak pucuk manis tu jarang dpt rasa...sebab tak pernah masak pun...

    Murtabak adalah kegemaran anak anie... hari2 makan pun takpe...heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali Anie,

      Fav uncle lemak pucuk manis dan murtabak pula kegemaran sekeluarga..hihihihi

      Delete
  11. banyak lauknya auntie.. auntie take care ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam suya,

      Lauk biasa2 ajer..

      Delete
  12. Untung duduk kl param banyak yang sedap2, saya masak lontong je dan air khatira semuanya buat sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam sharifah,

      Alhamdulillah, dapat berbuka juadah masakkan sendiri

      Delete
  13. meriah juga berbuka puasa aunty
    sya sedih je masa berbuka sebab sendirian, anak anak dara di asrama, enpakwe di rompin sedihnya.....
    sebab tu sya tak cerita lagi pasal ramadhan

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam kasihibu,

      Bersendirian berbuka sbb dah tertulis gitu, sabar dan redha..
      Allah maha mengetahui..

      Delete
  14. menarik tertarik dan tertawan dengan juadah berbuka puasa aunty..so yummilicious...:D especially the masak lemak and also the ayam percik..:D apa apa pon di doakan agar aunty sekeluarga dapat menjalani ibadat puasa ini dengan sempurna..amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam Norbashima,

      Juadah beli kat Param tapi memang sedap.

      Terima Kasih doakan kesihatan auntie.

      Delete
  15. saya bukak pose kat opis!! tapi makan nasik lemak la. seb bek tak payah makan roti je. hihihi~

    ReplyDelete
    Replies
    1. AsSalam gB,

      Lahhh..kenapa berbuka diopis? Banyak kerja yea?
      Alhamdulillah, nasi lemak sedap juga tu

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...