THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Monday, February 6, 2012

Bau Hangit Satu Rumah

Salam,

Pagi2 lagi auntie dah teringat nak buat porridge/bubur nasi
sebab auntie akan cabut sebatang gigi geraham hari ni
Jadi, kalau balik dari dentist dan lapar boleh lah auntie
makan bubur nasi tuh..

Emm...lepas jer basuh beras, dengan air yang
banyak tengeklah atas dapur..
sementara tunggu beras jadi nasi dan hancur jadi bubur
auntie blogwalking dulu jumpa halaman kawan2 cyber dulu..
huhuhuhuhu
tahu2 jer berbau hangit..berlari  kedapur
(yea lah tuh,sebenarnya terkedek2)
tapi tak dapat nak buat aper2 dah terlambat..
dah hangit dah..huhuhuhuhu

tapi kan..bau hangit tuh auntie suka lah pulak
hehehehehe dah lama tak bau hangit
dah lama betul..
last terbau hangit masa auntie anak dara dulu2..
hehehehehe..bila masak nasi dalam periuk biasa..
(dulu2 belum ada periuk letrik)
memang lalai dan leka maka nasi hangit..
Teringat lagi..
Bila nasi hangit, auntie akan senduk yang atas
dan campurkan bila masak nasi baru..

Huiiii...arwah abah tanya..
Nasi ni hangit ker?
Pantang aku bau hangit nasi,  potong selera lahhhh..
kata arwah abah

Memang selepas tuh auntie tak lagi senduk nasi hangit
untuk arwah abah..huhuhuhu takut dia marah lagi..

Hari ni bila nasi hangit..imbas lah kenangan2 manis
bersama arwah abah..

Ni terbau hangit satu rumah..
sedap pulak bau nya..
heheheheheh

Malas lah nak tengek bubur lagi untuk hari ni
Beli ajer kejap lagi kat Mc D kalau ada
Kalau tak de..auntie beli air soya dan taufu fa ajer

Ni tengah berdebar2 nak cabut geraham
Pelik betullah..habis satu2, geraham auntie reput
patah dan sumpek, walaupun auntie memang jenis
gosok gigi berkali2 dalam sehari, especially sebelum
wudhuk..

Kata doktor memang macam tuh kalau ada
kencing manis..gigi dan tulang tak kuat
dan mudah rosak..huhuhuhu
Nasib gigi depan atas bawah masih cantik dan kuat
Kenapa tak tahu lah pulak..
Bila gigi masih cantik, senyuman masih ayu..
hahahahaha


Bubur Nasi Hangit

Aduhhh..nasib baik satu cawan beras ajer..
Dan belum letak kentang dan hirisan daging 

Ada siapa suka bau hangit nasi?

22 comments:

  1. salam auntie

    mak saya ckp, kalau nasi hangit, nak bagi hilang bau dia letak cili kering dalam periuk tu. insyaAllah hilang la bau hangit yang semerbak dalam rumah tu. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali,

      hehehehe..yea ker? tapi auntie tengah enjoy bau hangit ni, bukan selalu dapat bau ni..hahahahahaha

      Delete
  2. suya pernah jugak masak nasi guna periuk biasa kat stove tu.. tapi kesudahannya tunggu je kat dapur, takut nasih hangit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      hehehehehe memang patut ditunggu bila tanak nasi atas dapur, api pun kena slow..

      Delete
  3. Hahaha kak kelakar pulak akak ni, bukan orang sakit je lupa saya pun kadang2 jerang air lupa sebab khayal dengan fb sedar sedar air yang di jerang dah kering.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      Memang lalai akak kali ni, jarang2 sekali masak hangit. Dah leka tulah kesudahan nye..hehehehehe

      Delete
  4. Salam,
    Alhamdulillah, tidak ada musibah berat yg berlaku ... bimbang jugak kalau terbakar dapur. Take care, auntie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali,

      Syukur tak jadi apa2, komputer saya dan dapur tak jauh, maka dapatlah terbau hangit awal2..hehehehehehe

      Delete
  5. porridge ayam sangat sedap,tapi kalau saya masak,memang takkan sempat nasi tu betul2 hancur jadi bubur sbb saya jenis yg takleh tunggu lama2 kat dapur...

    kalau nak masak sambil buat benda2 lain,takut pula terhangit,nanti mak marah rosak periuk dia...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      heheheheheh anak auntie pun masak bubur macam tuh, nasi masih sebijik2 lagi..tapi makan ajer senyap2 tak komplen, nanti sentap lah pulak..

      Delete
  6. salam auntie
    saya selalu betul terkena bila nak buat bubur jadi nasi hangit..mmg tension betul di buatnya..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali,

      heheheheh Selalu? Wahhh..ni mesti leka..

      Delete
  7. Salam, hehehe kite pun slalu masak bubur pehtu terlupe sampai hangit.... Tapi xpe, insyaAllah pasni auntie leh try makan bubur nasi ngan telur ikan terubuk asin, musti sedap kan. Hehehe dpt la ape yg di idam2 kan...nanti saye anta :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali,

      Wahhhhh...bubur nasi dgn telur terubok asin? huhuhuhu
      Dah lama bebenor tak makan macam tuh..last sekali tahun 80'an.
      TQ TQ TQ

      Delete
  8. Salam auntie...mie terlupe sama ada dah post comment ke belum. Kalau double komen mie minta maaf ye. Hehehe kite pun slalu masak bubur hangit..pastu bila nak cuci periuk sangt azab. Tapi pasni kalau makan bubur nasi ngan telur ikan trubuknasin musti sedap kan hehehehhe...insyaAllah ape yg auntie mengidam tu dpt di rasa soon. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali,

      Shuweet sah mabuk telur terubuk..hahahahah dua kali posting

      Delete
  9. salam
    ekekekeke
    kelako plak baca n3 ni...
    dulu2 memang selalu sangat nasi hangit sebab lalai...tak pandai jaga api la..
    skang tidak lagi sebab dah ada periuk letrik =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali,

      Memamg kelako, dah tua2 boleh masak hangit, malussss dan larikkkss..

      Sebenornya buleh saja masak bubur dalam periuk nasi letrik (besarlah) tapi malas nak keluarkan dari kabinet dapur..hehehehehe

      Delete
  10. Salam, Selain McD, Breakfast KFC pun ada bubur nasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali,

      Oh yea ker? auntie tak pernah cuba beli kat KFC, TQ for the info

      Delete
  11. Kak Nani,
    saya masak bubur pakai rice cooker jer...sah tak hangit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      Aah, akak tahu tapi sebab malas nak keluarkan periuk letrik
      yang besar..hehehehehe

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...