THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Monday, February 20, 2012

Pertama Kali Rasa

Entahlah, tak tahu dan tak pernah tengok buah ni

Ada pokok tepi rumah adik ipar di Melaka
katanya buah Laici tapi tak rupa buah laici pun
auntie tengok..
Macam buah limau nipis rupanya..
Pokok nya dan daunnya macam pokok rambutan

Auntie kalau buah memang semestinya nak rasa


Auntie kupas..

Basuh..

Dah rupa laici


kopak dua..memang rupa laici
Rasa nya tak manis..lemak2 gitu
Uncle tak nak rasa sedikit pun..
Dia kata rupa pelik
Auntie makan enam biji..
hehehehehe

Badan auntie ni masih penat..
Memang dah selalu auntie perasan
Kalau balik kampung mesti badan auntie sakit2
So citer ringan2lah dulu..
Nak rehat sehari dua..
Nak pulihkan tenaga..

24 comments:

  1. Salam
    Tak pernah lihat dan rasa lagi buah ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kembali,

      Aah, akak pun first time, dah umur 57 tahun baru jumpa..hehehehehe

      Delete
  2. Macam tu ke rupanya buah laici? Tapi, kulitnya macam kulit limau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      Entahlah kakcik, saya pun tak tahu, tadi dlm facebook anak buah kata buah mata kucing brazil..Wahhhh! jauh pokok tuh berjalan ke Msia..hehehehehe

      Delete
  3. IM pun tak pernah tengok buah macam ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      heheheheheh memang tak de dimana2 kot sebab pokok imported

      Delete
  4. Auntie...ni buah mata kucing indonesia ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      Ohhh..yea ker? Kat Indon banyaklah yea? Baru auntie tahu

      Delete
  5. Kakak tak pernah nampak dan tak pernah merasa pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      Memang saya pun tak pernah jumpa selama ni

      Delete
  6. Aunti

    bila dah sihat , cerita lagi nyer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      Ehhh...sayu pulak auntie bila baca statement pB ni..InshaAllah auntie citer2 nenek kebayan lagi..hehehehehe

      Delete
  7. wah buah apa ni auntie? xpernah tengok .. laici kan kulit macam lain sikit kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      Tulah ada yang kata mata kucing Indonesia, anak buah auntie kata mata kucing brazil..
      Aper2 lah labu..hehehehehe

      Delete
  8. Betul kata akak, memula tengokmtak macam laici langsung bila dah basuh baru nampak, sedap ke buah laici versi malaysia ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      Tulah, ada yang kata mata kucing lah pulak, tapi biji buah ni lansung tak rupa mata kucing..hehehehehe

      Delete
  9. ni buah longan kn?actually kalo masak kaler kulit buah ni a little bit brown n rasa manis.kalo kaler ijau x brp masak lagi tu n rasa kurang manis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      Agaknyalah, mereka petik masa belum cukup ranum..

      Delete
  10. untie...umah ayah sy ada pokok ni.kiteorg pnggil buah mata kucing brazil...penah sy buat kt entry sy dulu.mng besar2...tp skang, kalau berbuah pun, jd habuan monyet jelah.xmerasa nk makan pun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      dah dua tiga orang kata mata kucing brazil, hehehehehe auntie tak pernah sampai brazil lagi..

      Delete
  11. Kak nani..
    Saya pun pernah rasa laici melaka tu..
    Mmg kureng manis tp bolehlah...
    Kat melaka mcm byk pokoknya..kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      heheheheheh tepat sekali bila Rahmah panggil laici melaka sebab hidupnya ditanah melaka..hehehehehe

      Delete
  12. rasa terliur pulak menengoknya. saya hantu laici dan mata kucing ni.

    ReplyDelete
  13. salam,

    ini buah longan. Dulu masa di rumah lama, emak ada tanam..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...