Followers

Wednesday, February 8, 2012

Kenduri Kahwin Doktor2

Hari Minggu yang lepas auntie pergi kenduri kawin
Rumah saudara auntie di Bukit Belacan
Dah lama benar tidak berjumpa mereka

Jemputan kawin dengan panggilan telepon
melalui uncle 3 minggu sebelum nya..
Sehari sebelum pergi uncle pesan kat
auntie supaya bersiap awal supaya
auntie boleh berjumpa dan beramah mesra
dengan sedara mara disitu

Pukul 11:30 pagi, Auntie gosok tudung,
baju dan terus mandi, sudah mandi
auntie gerak uncle dari tidur
Dia pula bersiap pilih pakai baju linen sedondon
warna macam baju auntie..hehehehehe..
Auntie terkial2 nak pakai baju dalam dan
lilit tudung, auntie memang lembab bersiap
sejak sakit..
kami bergerak pukul 1:30 tghhari
memang lambat lah..

Sebelum bergerak uncle nak ambil gambar auntie
Layan ajerlah..


Bila nak keluar rumah anak auntie Peeja
pula nak ambil gambar auntie dan uncle berdua..
Layan lagi..




Bukit Belacan last auntie pergi kawasan tu 30 tahun
yang lalu..wahhhh..memang dah berlain, dah pesat membangun
tapi yang auntie tahu, dulu2 'landmark'nya
ada jambatan sebelum sampai simpang rumah dia

Sampai di kawasan tuh, auntie bertanya uncle
apa alamat rumahnya
terperanjat auntie rupa2nya uncle tak ambil
address rumah kenduri tuh, alasan uncle sebab
memikirkan auntie tapi..

Wallah wey..mana lah nak ingat? dah 30 tahun
Dah lah kami menyalahkan sesama sendiri..
last2 auntie diam membisu merajuk, mentara uncle
belok setiap lorong yang ada kat situ
Lorong2 pulak sempit
Dah tak tahan tengok asyik masuk lorong
tak menentu..auntie bersuara..

Aduhhhhhh! tolong talipon boleh tak?
tanyalah alamat dia..kata auntie pd uncle
barulah uncle talipon..Ishhh..geram pun ada..
tak pasal nada suara auntie jadi nada marah..

Akhirnya jumpalah rumah kenduri tu..
Parking betul2 depan khemah
Jumpa pulak mak sedara dan sepupu2 auntie
kat parking tuh..
Ishhh...memang hati auntie penyedih
asyik meleleh air mata..
habis eye make up auntie..hehehehehe

Isteri pada arwah Pak Su auntie

Anak bungsu dia pun dah kawin
dan dah ada anak dua

Sempat auntie bergambar dgn pengantin..
Dua2 doktor bertugas dgn Angkatan Tentera Malaysia


Sepupu auntie yang paling tua baju kotak2
nombor satu dari kiri, umur dia dah 81 tahun
Abang Aziz Ahmad



Seronok betul jumpa sedara mara,
tapi uncle tak sempat ambil gambar2
sebab dia pun turut berbual mesra setelah lama
tak berjumpa

Emmm...auntie harap bila auntie nak
buat kerja kahwin anak auntie nanti
dapatlah berjumpa dengan mereka lagi..

Dalam perjalanan balik,
auntie minta maaf kat uncle sebab
menggunakan nada suara yang tinggi masa
sesat barat tadi...

Jangan buat lagi macam tuhhhhh...kata uncle..
huhuhuhu

Yang auntie ingatlah..sejak dah tua2 ni
dah lama auntie tak buat perangai macam tuh
masa muda tolak tepilah..

Alangkan lidah lagi tergeget...hihihihihi

9 comments:

  1. Assalamualaikum Aunty,

    You and uncle are the sweetest couple!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam,

      Terima Kasih..moga2 kasih dan sayang hingga ke penghujung nyawa, InshaAllah

      Delete
  2. Hahaha kak Nani bukan Abang Bob je kena marah saya pun selalu marah2 kalau pergi sesuatu tempat tu Shamsul sangup mencari sampai patploh kali sampai kita jadi letih dalam kereta padahal bukan nya susah pun kalau tanya orang yang lalu lalang kat situ.

    Kesimpulan nya kat beli GPS je senang sejak pada tu pergi kemana pun tak susah nak cari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      heheheheh yea ker? Kita perempuan selalu tak sabar kan, selalu nak serang jer..heheheheh

      Akak dah nak beli GPS tapi Peej tak bagi, katanya nak buat haper, mama dan papa jarang keluar jalan2..
      betul juga kata nya..

      Delete
  3. Sangat respect dgn auntie & uncle..
    Pergi hot, balik cool.. bermaaf2an.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      Alhamdulillah, setakat ni kami sentiasa berkeadaan bermaaf maafan, malah setiap kali selepas solat subuh..

      Delete
  4. auntie cantik macam allahyarhamah seniwati Saadiah.

    suka sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      heheheheh ramai orang kata macam tuh, ada iras2 sikitlah...tapi allahyarhmah memang jelitawan dulu2 kala.
      Teringat citer Musang Berjanggut hahahahaha

      Delete
  5. hehehe...sama la saye pun..kekadang bila dah sesat barat dok tinggi2 suara..pastu sendiri rasa menyesal...buang yang keruh ambil yang jernih kan auntie kan kan :)....bukit belacan memang dah belain....mimie ngan kawan2 serta hubby slalu jugak ke sana...sebab dok ampang la yang slalu g..kalau tak memang dah tak pegi dah..hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...