Followers

Thursday, January 5, 2012

Ringkas or Jela2

Nak tanya sikit pada pembaca2 auntie..

Auntie selalunya menulis panjang berjela2
Muak tak membaca?
Atau auntie perlu menulis secara ringkas?

In real life auntie jarang berbual
tulah sebabnya auntie suka bercerita di sini..

Lebih2 lagi kalau ada yang sudi memberi komen
dan tinggal jejak..
Rasa being appreciated gitu

Auntie selalu intai2 kat Nuffnang
siapa kah pembaca2 auntie
ramai yg auntie tak kenal..
Jika badan sihat auntie selalunya  akan
melawat blog2 mereka..(blogwalking)

Dah bertukar tahun dah pun
auntie masih belum sambung episod auntie
kenapa?

Ohhhhhh...PC auntie kaput
Printer pun dah hancus
Dah tak dapat nak scan gambar2 auntie
bercerita tanpa gambar2 lama
tak seronok lah..hehehehehe

Hopefully dalam masa terdekat
auntie akan beli PC baru..
InshaAllah..

Ohhh...bagi pendapat yea
Suka ringkas2 or berjela2..
hehehehehe

62 comments:

  1. Orait je aunty panjang2 pun saya suuuuuuuka baca... Patut la aunty saya laaaamaaa tggu bila aunty nk sambung novel aunty tu..

    ReplyDelete
  2. saya suka pjg2. pendek2 sgt 2-3-4-5 baris mcm xpuas nk baca hehe.

    ReplyDelete
  3. Biasa aje.. Panjang ok pendek pun ok..

    Take care kak nani

    ReplyDelete
  4. Saya suka Auntie tulis panjang-panjang tau..lagi panjang lagi best...hehehehhee..Jadi silalah auntie tulis panjang-panjang yek lenkali....^_^

    ReplyDelete
  5. .....sebenarnya ikut kite lah..umah kita kan...
    tapi bagi mamaijat..ikut tajuk..ikut mood..
    terpulanglah..orang suka atau tidak...
    janji kepuasan ada pada kita....
    dan tulisan kita x semtuh sensitiviti orang lain...

    ReplyDelete
  6. buat macam selalu pun dah ok aunty..tak panjang sangat tak pendek sangat..gambar pun ada..just nice semuanya..=)

    tula..cerita berepisod aunty saya maraton sampai habis masa mula2 baca blog aunty ni..tapi makan 2-3 hari la baru habis..

    ReplyDelete
  7. Salam Kak Aini.

    Tak kisah ringkas atau berjela2 asalkan seronok membaca n3 akak tu. Bila org minat n3 tersebut mereka akan membacanya juga.

    Tapi ada masa, eloklah diringkaskan kerana pembaca tak cukup masa nak blogwalking ke blog2 kawan2 semua. n3 yg ringkas membantu memberi peluang melawat seberapa banyak blog.

    Itu pandangan saya yg daif ini.

    ReplyDelete
  8. salam auntie

    fieza suka yg macam sekarang.jela2 takpe.seronok baca.

    :)

    ReplyDelete
  9. SALAM...AUNTIE,

    sy da lama sbenarnya jd silent reader kat blog auntie ni...tp bru skg ase brani nak komen....apepon auntie taip, pjg ke pendek ke, sumenye sy baca....sumenye sgt2 interesting n sy sgt2lah suka....;)

    ReplyDelete
  10. betul la auntie.. saya rasa mcm dah lama kenal auntie sbb baca episode hidup auntie tu... saya suka baca cerita auntie terutama tentang masakan auntie.. aktiviti auntie... cuma kadang2 tak tau apa nak komen... panjang ke pendek ke.. saya tetap jenguk dan baca setiap hari..

    ReplyDelete
  11. assalam auntie..dil selalu jenguk tapi jarang tinggal komen...hehehe...dil suka n3 yang banyak gambar dan ada cerita2 di bawahnya..dan dil juga suka n3 pasala makanan..(dil juga follow blog anak auntie..pija..sbb banyak tempat makan yg best..)salam ukhuwah...

    ReplyDelete
  12. masih tunggu sambungan episod, jela boleh ringkas pun boleh janji sambung.

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum and salam perkenalan auntie...saya faiz...actually sebelunm ni sebenarnya saya silent reader blog auntie je...tapi baru sekarang ni berani nak tulis komen...hehehe..kalau auntie sudi,singgah le ke blog saya di http://faizaris.blogspot.com/:)

    ReplyDelete
  14. mana2 pun oke. ringkas pun ok, panjang pun saya baca je. best je camna pun. tapi kalau letak pics, lagi suka saya baca :)))

    ReplyDelete
  15. Salam auntie,

    Saya salah seorang silent reader auntie n peej...Bg pendapat saya,saya lebih suke kalau auntie buat entry panjang2 sbb saya memang suke membaca...kalau sehari auntie post entry sampai 2,3 entry lg la saya suka sbb ada jgk bahan bacaan and kite dpt pengetahuan or share pengalaman...:)

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum Aunty,

    Tulisan aunty penuh warna-warni,pengkongsian pengalaman yang menarik. Bagi saya, panjang atau pendeknya entri yang aunty tulis selalu memikat hati saya untuk membaca. Tulislah aunty walau satu baris!

    Hope you will get your new PC soon and continuing writing. Make it as an ibadah and mind therapy - you will reap the benefits InsyaAllah.

    ReplyDelete
  17. salam auntie,

    saya ni baru jek follow auntie, so kiranya baru je la kenal. Tapi almost tiap ari membaca entry2 baru auntie lah.

    Saya rasa teruskan aje macam stail sekarang ni. Orait aje rasanya. Kalau pendek sgt pon tak best kan..

    ReplyDelete
  18. Auntie, saya tak kesah ringkas atau berjela2, asal auntie update, saya pasti baca. Hehehe. Yang paling saya suka ialah tentang cerita auntie balik kampung, lepas tu cerita cucu yang sgt cute tu dan how you get thru the day walaupun ada masa sakit. Haa, tengok tu, semua saya suka. Keep on writing and may Allah gives you good health.

    ReplyDelete
  19. suka panjang2 ekceli lelebih lgi citer zaman muda2 anty dulu..kagum anty still ingat all the details..tapi saya paham anty tak larat nak duduk lama2 kengkadang tu nak taip pepanjang so its ok if pendek2 pun..saya setia je mai sni baca all the entry :-)

    ReplyDelete
  20. Saya membaca ikut keadaan atau isi cerita. Kalau cerita itu berjela2 pun tapi setiap perkataan dan ayat mempunyai makna ada kesinambungan, saya akan baca satu persatu.

    Andainya pula cerita yang ringkas itu boleh menyampaikan maksud dengan jelas, mungkin itu lebih baik. :)

    ReplyDelete
  21. hye aunty, hope aunty tgh senyum sekarang ni. Pada pendapat saya :tak kisah pun ringkas ke panjang, yang penting seronok baca cerita & aktiviti aunty seharian, kalau lagi panjang lagi best, sebab lambat sket nak habis baca haha. ok take care aunty tata

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum auntie,
    Saya suka baca blog auntie tp mmg tak pernah komen sebelum ni.hehehe..tak kisah la panjang ke pendek, saya suka baca apa yg auntie tulis. Maklumle auntie lebih dulu melihat dunia & ada macam2 experience.
    Keep up writing. TQ

    ReplyDelete
  23. marinahunny :

    InshaAllah, nanti auntie beli PC dulu yea..nanti auntie sambung.
    Terima kasih sbb marina orang pertama yang menjawab soklan auntie..hehehehe

    ReplyDelete
  24. vagg :

    hahahahah..suka panjang2 yea? Tulah tak penat auntie menulis panjang2 ade gek org suka baca..TQ

    ReplyDelete
  25. Zareda :

    Ohhh..dua2 pun tak per yea? Okeyyyy, TQ

    ReplyDelete
  26. mamaijat :

    Betullah tu, jgn sekali kali menyentuh keperibadian orang. Setakat ni memang saya jaga. Terima Kasih atas nasihat utk mengingati.

    ReplyDelete
  27. AzNurul :

    hehehehehe..InshaAllah nanti auntie sambung episod2 tuh.
    Terima Kasih kerana sudi membaca.

    ReplyDelete
  28. Aunty,

    Tak kisah panjang ke pendek, ringkas ke complicated..memang tetiap hari visit blog Aunty.. tertunggu2 bila la nak sambung cite dulu..blog Peej pun sama tetiap hari mesti baca..
    Take care Aunty semoga sihat selalu dan boleh dapat update blog..

    ReplyDelete
  29. Yunus Badawi :

    Salam Kembali, Yealah betul, bagi can org nak ke blog yg lain, kalau dah berjela2 terhenti disitu saja.

    ReplyDelete
  30. fieza :

    Waalaikumusalam,

    Terima Kasih..sebab rajin nak jawab soklan dan membaca tulisan auntie..heheheheh

    ReplyDelete
  31. CNain :

    Salam Kembali,

    Alah, janganlah malu nak tinggal komen, auntie suka sangat dpt berinteraksi dgn pembaca2 auntie.
    Terima Kasih sudi jawab.

    ReplyDelete
  32. rokayah :

    Ohhh..yea ker? Memang dari awal2 lagi auntie buat blog sebab nak cerita kisah kehidupan auntie.
    Terima Kasih kerana sudi membaca dan masih membaca walaupun auntie stop seketika citer2 di episod seterusnya.

    ReplyDelete
  33. ummi_kalish :

    Waalaikumsalam,

    hehehehehe..tulah pesan uncle suh letak gambar bila menulis n3, kalau tak boring org membaca kata nya..
    Terima kasih yea sudi membaca blog auntie.

    ReplyDelete
  34. Daun :

    InshaAllah, nanti auntie sambung jika ada izin dari Allah SWT utk membeli PC dan Scanner.
    Terima kasih tinggal jejak

    ReplyDelete
  35. Faiz Aris :

    Waalaikumusalam, salam perkenalan juga. Ohhh..kenapa pulak Faiz takut nak tinggal komen, auntie suka tau.
    Nanti2 auntie ziarah blog Faiz.

    ReplyDelete
  36. afiniakib :

    heheheheh..panjang okey, pendek pun okey..
    Okey..keep on reading
    Terima Kasih

    ReplyDelete
  37. Ihmysh :

    Waalaikumusalam,

    Terima kasih kerna sudi membaca blog auntie dan anak auntie Peej.
    Auntie akan terus menulis dengan izin Allah..InshaAllah

    ReplyDelete
  38. Mieza :

    Waalaikumusalam,

    Terima kasih kerna sudi membaca coretan2 auntie.

    InshaAllah, itulah tujuan menulis moga mendapat berkat dari penulisan saorang yg dah berumur ini.

    ReplyDelete
  39. Cik Sibuk :

    Salam kembali, Aah auntie perasan CS baru follow blog auntie tapi selalu rajin tinggal komen. Terima Kasih sbb auntie memang suka berinteraksi dgn pembaca2 auntie.

    ReplyDelete
  40. Che Sue :

    Terima Kasih, sudi jawab..hehehehehe
    Yealah auntie akan ikut pesanan Che Sue, pendek ker, panjang ker, janji ada bahan nak baca..

    ReplyDelete
  41. kakcik :

    hehehehehe..sebenarnya saya suka tulis panjang2 sebabnya kalau pendek banyak maksud yg akan jadi tergantung.
    tapi itupun salah satu skill jugak kan?..
    hehehehhe

    ReplyDelete
  42. Aidah :

    Wowwww..Aidah baca dan ingat yea aper yang auntie tulis.
    Terima Kasihlah bebanyak kerana sudi membacanya.
    Dan Aida jangan lupa tinggal komen sekali sekala.
    Terima Kasih lagi atas doa kesihatan auntie.

    ReplyDelete
  43. aimi :

    Aah, auntie selalu senyum sendiri depan lappy bila sesuatu mencuit hati
    hehehehe.. Terima Kasih sebab komen ni membuat auntie tersenyum lagi..

    ReplyDelete
  44. Che Nor :

    Waalaikumusalam, Terima Kasih sudi tinggal jejak. Jgn serik tinggalkan komen lagi.
    InshaAllah, penulisan orang yg berumur mesti berhemah.

    ReplyDelete
  45. pjg/ringkas tak kisah auntie janji ada byk gambar. hehe...

    ReplyDelete
  46. Salam auntie,

    You just call me lieya....saya suka sbb baru frst time komen kat entry ni,tp auntie bg respon and balas komen saya....thanks auntie......:)Sy doakan yg terbaik utk auntie n peej....

    ReplyDelete
  47. Salam auntie, saye memang suke baca blog auntie..tak puas rasanyer kalau update auntie yang pendek..hehehe.masih rindu kan cerita episodes auntie tu....tak kisah la..entry pendek ke panjang ke saye happy baca and dpt tau perkembangan harian auntie..and alhamdulillah jugak i can still keep in touch with you through facebook...

    ReplyDelete
  48. Salam auntie, saya suka je auntie menulis jela-jela sebab kalau pendek-pendek rasa tak puas baca ;-)

    ReplyDelete
  49. Auntie, Ayu suka baca bila auntie tulis panjang-panjang sebab penceritaan auntie best, macam mak sendiri. : )

    ReplyDelete
  50. salam aunty..:)
    ringkas atau berjela²..semua ok je.
    selagi aunty menulis..mesti ade yang membaca..
    Aunty nk smbung episod? bestnyee..dah lame tunggu...all the best aunty!

    ReplyDelete
  51. Salam kak, saya sebenarnya tak kesah panjang2 lagi saya suka tapi kalau akak tak sehat tulis se ada nya pun saya baca janji bila bukak blog akak ada cerita baru.

    ReplyDelete
  52. Saya suka auntie tulis panjang2..detail gitu..hehehe..

    ReplyDelete
  53. Hazey :

    heheheheh amboi, dah lamer tak tinggal jejak. Yealah kalau auntie dapat beli PC baru, InshaAllah auntie sambung citer2 episode tuh..

    ReplyDelete
  54. Deceptive :

    Wahhh..suka banyak gambar yeah? okay akan auntie usahakan lagi..hehehehehe

    ReplyDelete
  55. shuweet :

    Your are one of my closes contact, selalu respond pada status baik di n3 atau facebook auntie, TQ so much.

    ReplyDelete
  56. White rose :

    Salam kembali, heheheheh suka jela2 yea, auntie pun tak reti citer pendek2 rasa macam tergantung jer..hehehehe

    ReplyDelete
  57. Ayu :

    Terasa sayu pulak bila ayu kata macam mak sendiri..

    ReplyDelete
  58. fahen :

    Salam kembali, emmm..InshaAllah, auntie cuba sambung episodes2 tuh..

    ReplyDelete
  59. sharifah :

    Salam, hehehehe tu yg pening bila nak bercerita bahan baru..

    ReplyDelete
  60. Dash :

    Salam, hehehehehe auntie pun suker yg panjang2, baru puas hati..

    ReplyDelete
  61. Assalamualaikum Aunty

    Saya suka apa yang ada dlm blog aunty ni, dari yang panjang berjela dan yg seringkas2nya..hehee..you're a good storyteller la aunty...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...