THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Monday, January 30, 2012

Nak Balik Dah

Auntie menulis N3 ni dengan perasaan sebak
Yea walaupun dah seminggu berlalu
masih terasa sayu lagi..

NurZara Sofea dan menantu auntie datang masa cuti CNY
yang panjang baru2 ni. Mereka berada di rumah auntie hari
Sabtu, Minggu, Isnin dan Selasa dah masa untuk
berpisah...huhuhuhu

Besan auntie datang dari Melaka
menjemput anak dan cucunya
Terima Kasih kerana bersusah payah datang
Mereka faham auntie memang tak sihat untuk
menghantar mereka.

Ohhh yea auntie lupa nak citer,
anak auntie kena bertugas di Kedah, Perlis
dan Langkawi hari Rabu hingga hari Ahad
maka tak dapatlah Khairul hantar isteri dan anaknya
balik ke Melaka

Jom tengok gambar2..
Gambar pertama, jelingan nya pada auntie yg berdiri
di depan pintu bila auntie memanggil nama nya dengan
suara yang amat2 mendayu dan sayu..sambil air mata
auntie meleleh2 ketika tu
Ishhhh...kenapalah auntie amat2 sedih bila nak berpisah



Gambar kedua, auntie sekali lagi suara sebak tergigil2
minta lambaian nya..

Gambar ketiga
Auntie terpaku depan pintu, kaki tak boleh nak melangkah
menghantar mereka ke kereta
terlalu sedih..
Gambar keempat,
auntie masih tercegat depan pintu
tu sebab tak de gambar auntie
dimana2 ketika ni


Gambar kelima dan keenam,
Auntie lawan perasaan sayu, sedih
kuatkan kaki melangkah depan gate
nak mengintai wajah cucuku
sekali lagi sebelum hilang dari pandangan



Bye2..sayang
hingga dapat peluk cium lagi cucu dan menantu ku

Ya Allah..permudahkan lah urusan kami sekeluarga
Amin

20 comments:

  1. mesti la sayang cucu kan..mak ayah saya pun kalau cucu nak balik habis kena peluk cium semua..takpe la auntie..tunggu cucu KL pulak..anak peeja..=)

    ReplyDelete
  2. Auntie macam bapak kakak setiap kali cucu salam mesti bergenang mata...

    Zara pulak nampak kian cerdik. Comel-montel...

    ReplyDelete
  3. sedih
    agaknya itu lah perasaan mak saya
    bila kami nak balik ..tp skrng ada satu cucu dgn mak saya yg mengubat rindunya..cucu sulung lak tu

    ReplyDelete
  4. insyaAllah, ada masa leh berjumpa lagi..tok mama ngan zara sofea...cam mak mimie la haritu..kami semua nak balik kl..die pun sedih nak tengok cucu2 nyer balik

    ReplyDelete
  5. sedihnye ...
    auntie jangan sedih2
    x sabar tgu peeja kawin nanti auntie dapat cucu lagi...
    x payah sedih2 yer auntie....

    ReplyDelete
  6. Sebak rasa baca n3 auntie ni. Seksanya rasa bila berjauhan orang yang tersayang, kan. Saya kalau balik ke KL semula dari rumah mak, saya akan lambai pada mak sampai wajah mak tu hilang dari pandangan. Uhuks.

    ReplyDelete
  7. salam aunty, apa khabar?

    zara sofea sgt comel!
    rasa nak picit²..hehe..
    aunty sabar ye, nanti tunggu baby dari peej plak..dah tak lama tu..buat pengubat rindu..

    ReplyDelete
  8. Kesian nya, macam mana lah nanti kalau saya ada cucu tak dapat nak bayangkan buat masa sekarang ni.

    ReplyDelete
  9. Ameen..InsyaAllah lain kali jumpa neneknya yea..cheer up MM..:)

    ReplyDelete
  10. Kak...anie belum dpt lagi merasa perasaan tu...heheheh

    Tapi bila dah lama dgn kita mesti kita rasa sebak nak berpisah kan... ? Ntah bila dpt pelok2 dia lagik

    ReplyDelete
  11. Aznurul :

    Salam,

    memang berlain sayang cucu dengan sayang anak..huhuhuhu

    ReplyDelete
  12. Kakzakie :

    Salam,

    Aah, betul, dah cerdik cucu auntie tuh..

    betul, hati maner yg tak sayang cucu, berngenang air mata lah bila cucu nak balik..huhuhuhu

    ReplyDelete
  13. Irfa :

    Salam,

    Ohhh..memang mengubat bila ada cucu bersama, Wah! mak dapat jaga cucu sulung yea..beruntungnya..hehehehehe

    ReplyDelete
  14. shuweet :

    Salam,

    memanglah sedih bila cucu nak balik, semua nenek dan atok gitu..huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  15. jija :

    Salam,

    Aah, kalau peeja kawin dan dapat anak dpt jugalah auntie nompang kasih cucu kat KL nanti..InshaAllah

    ReplyDelete
  16. Aidah :

    Salam,

    hehehehehe Aidah pun jenis kememeh macam auntie ni bila sebak baca n3 auntie

    ReplyDelete
  17. fathen :

    Salam,

    InshaAllah, dapat cucu dari Peeja pulak utk jadi pengubat..hehehehe

    ReplyDelete
  18. Sharifah :

    Salam,

    hahahaha kalau nak tahu perasaan bercucu, cepat2 suh Wan tuh kawin dan dptkan anak, nanti tahulah perasaannye..hehehehehe

    ReplyDelete
  19. mamasita :

    Salam,

    InshaAllah..TQ

    ReplyDelete
  20. aNle :

    Salam,

    Tak per tak kemana, suatu hari nanti pasti rasa yang sama macam auntie bila bercucu..hehehehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...