THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Thursday, January 26, 2012

Kunjungan Warga Asing


hehehehehehe title tipuan..
sekali sekala buh tajuk gempak sikit

Kandang Kucing auntie dikunjungi tupai
Dah dua minggu uncle lepaskan
Hannan dan Yoki dari kandang
Saja nak kan mereka rasa bebas

Bila dah nak maghrib pandai
si Hannan dan si Yoki balik
sebab lapar dan haus..
pintu kandang memang terbuka luas

Anak auntie terpandang ada tupai
dalam kandang sedang makan
makanan kucing..
cepat2 dia ambil kamera dan snap pic







Dari mana asal datangnya si tupai tuh?
kat taman pun boleh membiak?
Tak de pokok buah2an, makanan kucing pun jadik..
Ishhhh....


18 comments:

  1. aunty tak tangkap bela ke? sya memang nak bela tupai sbb comel ;p

    ReplyDelete
  2. kasihibu :

    Tupai amat pantas, tak sempat pun kalau nak tangkap

    ReplyDelete
  3. Dia nak menumpang kasih tu. :)

    ReplyDelete
  4. kakcik Nur :

    Boleh saja..tapi Kasih akak nak tumpang kat sape? huhuhuhu

    ReplyDelete
  5. Walau tupai yg makan tetap dapat pahala auntie..

    ReplyDelete
  6. Kat rumah mak saya monyet selalu datang berkunjung. Tempat dia dah habis ditarah dek orang utk buat rumah. Terpaksalah dia merempat tempat orang cari makan. Yang tak bestnya, sampah sarap habis diselongkar. Sabar je lah.

    ReplyDelete
  7. Suka tupai comel...

    Nak wat camne habitat dia dah terancam...tu yg makan makanan kucing...hehehe

    ReplyDelete
  8. Aidah :

    Auntie takut monyet, takut dia kejar dan gigit.
    Memang tak bestlah kalau sampah diselongkar..

    ReplyDelete
  9. jedi :

    Kesian kan, binatang pun terancam hidup mereka

    ReplyDelete
  10. Umah saya pun gitu dulu aunty.. Tupai suka masuk dlm cage n makan makanan my cats.. Bila citer kat mak saya dia kata xpe, bagus... Tu tandanya umah kita sejuk... ;))

    ReplyDelete
  11. Myself :

    Aah, auntie pun rase betul aper yg mak katakan tu..

    ReplyDelete
  12. Salm Kak Nani, apakhabar...

    mungkin tupai tu nak tukar2 selera...

    ReplyDelete
  13. Queenie :

    Salam kembali,

    Khabar baik dan sihat2 gitu2lah..

    hehehehehe mungkin juga

    ReplyDelete
  14. Kak kat rumah adik saya pun banyak tupai kecik2 tu, suami dia suka tengok sampai dia beli pisang khas nak bagi makan kat tupai2

    ReplyDelete
  15. sharifah :

    Rumah adik kat maner? Baik betul suami dia kan? Alhamdulillah moga diberi pahala sedekah

    ReplyDelete
  16. sepandai2 tupai melompat...pandainyer tupai makan makanan kucin..meoowwww

    ReplyDelete
  17. Rumah adek saya dekat kelab Golf Seri Selangor, dia kawin dengan anak Raja Nong Chik tapi bukan Raja Nong Chik yang Menteri tu. kalau akak baca surat khabar lama2 akak mesti pernah baca tentang perebutan harta anak2 isteri pertama dan kedua bergaduh pasal harta bapa mereka, salah seorang anak isteri pertama dia tu kawin dengan adek saya.

    Dia buat rumah ala ala Bali tapi saya tak berapa suka sebab suasa sangat menyeramkan bila waktu malam.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...