THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Wednesday, January 25, 2012

Jagung

Anak kawan auntie bagi jagung
yang dibelinya di Sq Buloh

Auntie masakkan bubur dan rebus
Jemput keluarganya minum petang..
Seronok bila dah ramai2..



Kata kawan auntie,
buburnya tak manis dan tak tawar
secukup rasa, kalau ada pulut lagi lah sedap makan
bersama bubur jagung tuh
Tak teringat pula auntie nak kukus pulut
sedangkan beras pulut memang ada..
Tak per lain kali kita buat lagi
hehehehehe


penat auntie ambil tudung dalam bilik
nak bergambar konon tapi satu gambar pun tak de
Nampak sikit jer, auntie sedang betul kan tudung..
Uncle sibuk dgn cucunya NurZara Sofea
yang juga sampai dari Melaka ketika itu..hehehehehe


Auntie kurang sihat asyik bisa2 badan 
Nak demam tapi tak demam
Alhamdulillah..dapat juga layan kawan
dengan bubur dan jagung rebus..





12 comments:

  1. geram tengok cucu auntie.. bulat je mata dia... ari tu ada pergi Kelana Jaya sebab ada bengkel... tapi tak sempat nak tanya alamat auntie.. lagi pun extend satu malam lepas tu, duduk rumah adik kat putrajaya.. semua last minit.. nak online pun tak sempat..

    ReplyDelete
  2. semoga sudah beransur sembuh ye aunty
    seronok jumpa kawan dan di lawati oleh kawan kan?

    cucu pun ada, maknanya berganda seronoklah tu ;p

    ReplyDelete
  3. cucurjagung letak udang pun best auntie... feveret kami anak beranak

    ReplyDelete
  4. saya pun nak tulis cucur jagung, zareda dah tulis dulu :)

    ada kawan saya rajin betul taruk jagung dalam cucur..sebelum tu saya tak pernah makan cucur jagung. sedap rupanya..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Aunty,
    Kat sini musim jagung manis, anak-anak gemar makan jagung rebus tapi saya suka bubur.

    ReplyDelete
  6. rokayah :

    heheheheh tak per kalau ada bengkel lagi boleh lah datang jalan2 umah auntie

    ReplyDelete
  7. kasihibu :

    Aah, cuti panjang ramai pulak kunjungan dirumah auntie. Seronok.

    Kesihatan aunsetie masih tahap yg sama, sekejap okay sekejap tak..huhuhuhu

    ReplyDelete
  8. Zareda :

    heheheheheh macam2 boleh buat dgn jagung kan?
    Puding pun sedap jugak musim panas ni..huhuhuhu

    ReplyDelete
  9. Cik Sibuk :

    Auntie jarang makan cucur sebab berminyak tapi kalau dah ada depan mata tak tolak punya..hehehehehe

    ReplyDelete
  10. Mieza :

    Waalaikumussalam, rumah auntie pun anak2 suka jagung rebus.

    ReplyDelete
  11. Kak saya tak makan pulut dengan jagung, sedap ker?

    ReplyDelete
  12. sharifah :

    Akak pun tak pernah juga tapi bila terkenang makan cendul yg di bubuh pulut, kacanag merah dan jagung sedap lah jugakan?
    Gamaknya macam gitulah rase nye..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...