Followers

Friday, December 9, 2011

Tak Termakan

Makanan yang tak termakan..
Ada yg dah berhari2
Ada yang dah berbulan2 dalam peti sejuk..

Pic ni si Noy beli berbeg2 semalam
Pagi ni tinggal satu beg tiada siapa nak makan




Pic No 2 ni pulak terpusing
Tak reti auntie nak betulkan
Makanana ni adik auntie bagi masa bulan puasa..
Rase nya lebih sedap dari dodol tapi terlebih manis






Bila lah nak makan?


Pic No 3 pun terbalik jugak..Ishhh lantak lah..
Makanan ni pulak kawan Noy Mak Arab dr Kuwait bagi
Adusss...manis ya amat makanan orang2 arab
Nih pun dlm peti sejuk berbulan2 dah




Perisa Mint




Pic No 4

Makanan nih pun dalam peti sejuk dah 2 hari
Noy juga yg beli



tinggal tiga ajer


Pic No 5
Noy jugak beli
Dia beli Muruku satu balang
Candy kelapa dan Ladu minggu sudah
Ladu ni kegemaran auntie masa belum ada diabetes
sekarang takut nak makan tapi nanti2 auntie honges lah juga
nak ambil rasa..hehehehehe


Ladu



Betapa mewah nya rezeki makanan yg Allah SWT bagi pd keluarga auntie
sampai tak termakan..

Alhamdulillah..

17 comments:

  1. nanti sya datang bawak anak anak ye aunty ... ;p

    ReplyDelete
  2. mmg murah rezeki auntie sefamily :)

    kalau opis ai ni kt sebelah umah auntie, bleh gak ai tlg abiskan mana yg tinggal tu. heh heh

    ReplyDelete
  3. Pelik2 jugak makanan tu. Saya pun takut nak makan manis2 ni...

    ReplyDelete
  4. Mak saya suka buah berangan tu :)

    ReplyDelete
  5. buah berangan tu boleh habiskan 2 beg sorang je tau!

    ReplyDelete
  6. i bought u the chestnut la mother. pija kejut mama semalam. nampak sangat mamai.

    ReplyDelete
  7. Panjangkan sedekah itu auntie nanti.. Mudah mudahan sedekah itu mendapat rahmat allah

    ReplyDelete
  8. kasihibu :

    Anak2 pun mungkin tak gemar makanan pelik ni..hehehehehe

    ReplyDelete
  9. Ai :

    hehehehehe Ai memang pandai makan segala yg pelik2 kan?

    ReplyDelete
  10. Zara :

    Betul semua nya manis sangat tu yg tak habis tuh..

    ReplyDelete
  11. Dinas :

    Buah berangan memang sedap, kejap2 lagi dia orang ulanglah tuh, tapi yg manis2 tetap duduk dlm peti sejuk

    ReplyDelete
  12. gedek :

    Lahhhhh...lahap nyer..hehehehehe

    ReplyDelete
  13. peej :

    Ohhh! yea ker? emmm...betui lah mama mamai, sorry and TQ dear

    ReplyDelete
  14. Zareda :

    Benda yg kita tak suka makan takut nak panjangkan sedekah mcm tak ikhlas lah pula

    ReplyDelete
  15. Kak kalau cakap fasal barang yang tak habis kat dalam fridge ni memang saya pun ada masalah yang sama, haritu pergi langkawi shopping correlle saya beli coklat berkilo2 masih tak habis lagi, datang kawan baru balik England bagi coklat patchi pun banyak lagi, makanan berbagai jenis tok sah cakap lah macam2 ada sudah nya nanti tong sampah yang makan. anak saya yang bungsu tu tak kuat menguyah begitu juga anak yang balik sekali sekala.

    ReplyDelete
  16. alhamdulillah... yg mana memanis n still x expired tuh aunty bwkler ke umah dato LF nanti. then bagi sy..serius neh... insyaallah! kalo sesuai selera sy hangkut bwk balik.. (mender manis2 mmg tak pernahnya sy tak gemar....hihihihihi)

    ReplyDelete
  17. Salam kak..
    saya baru nk komen mcm akuzle...sy memang suka sgt coklat..daripada membazir baik akak bawak kat pertemuan 18 ni nanti..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...