Followers

Tuesday, December 13, 2011

Sihat Terlebih Rajin

Lepas subuh jer dah masuk dapur..
Siang ayam, potong sayur, kopek bawang
blend cili..
celur behoon
goreng..
Breakfast tadi bersama teh tarik seteko



Beehoon

Lepas breakfast, jengok garden, trim sini, trim sana
masuk dalam rumah..
ternampak pisang sesisih
kopek kulit, potong nyerong2 pisang tuh
buat pengat..
apahal pukul 10 pagi dah siap pengat..hahahahaha



Masih menggelegak atas api..kejap lagi auntie padam api ...
Pengat adalah kegemaran Uncle dan Noy
Mesti ada gula melaka dan daun pandan..
Perrrghhhh..enak

Masak tengahari..belum pasti menu aper..

Alhamdulillah...badan rasa ringan beberapa hari ni
walaupun tengkok auntie rasa ketat tak brapa nak boleh pusing betul2..
kalau beri salam ( akhir solat) kanan dan kiri pun sakit..

Kesihatan macam nih pun jadilah..
auntie can enjoy my daily life..
Alhamdulillah..


P/s : Pissttt...uncle gedek, spelling hari ni betul tak?
hehehehe




25 comments:

  1. Auntie jenis ringan tulang, sebab itu walau sakit tengkuk masih buat banyak kerja. Hati-hati auntie...

    ReplyDelete
  2. Syukur Alhamdulillah. Saya tumpang seronok bila baca tentang kesihatan Kak Nani yang semakin baik. :)

    ReplyDelete
  3. waduhhhh lamanya saya tak makan pengat.. terus terliur tengok gambar hahahaha

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah kak..mudah2an Allah sentiasa beri akak kesihatan yg baik..

    ReplyDelete
  5. salam..
    owh aunty,bile tgk pengat ni teringat sira pisang mama saye..simpan dalam peti sejuk..esok baru makan..nyaman..enak..huhu..

    ReplyDelete
  6. Kalau hari2 terlebih rajin mcm ni kenyanglah abang sarapan pagi ... hehehe

    ReplyDelete
  7. aunty, take care. jgn buat kerja teruk2 sgt :)
    saya suka pisang. masak apa pun kalau sangkut ngan pisang saya boleh makan semua! makan pisang mentah pun saya suka. ok. saya mmg suka makan ;p

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah suka bila tahu akak sihat dan bila badan sihat dapatlah tengok akak masak macam2 masakan kat blog ni.

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum MM,

    Alhamdulillah, pagi-pagi dah bersemangat masuk dapur. Masakan sendiri lebih sedapkan.

    Kak Ani juga kurang sihat sikit sekarang ni. Tapi belajar menerima ujian ini sebaik mungkin.

    ReplyDelete
  10. ank melayu mkn pengat..sendiri mau ingat...heee

    :-P

    ReplyDelete
  11. Kak anie suka pisang nangka buat pengat...sedap...ada masam2nya...

    ReplyDelete
  12. Warna beterbangan! (Flying colours!)

    haha!

    ReplyDelete
  13. Kakzakie :

    Minat mengatasi sakit..

    ReplyDelete
  14. kakcik :

    Sakit pergi dan datang balik..
    Gitulah dah tiga tahun

    ReplyDelete
  15. Mak Dara :

    Pengat memang sedapkan..Nih dah terasa nak makan pengat durian lah pulak

    ReplyDelete
  16. nyanyisunyi :

    Alhamdulillah..moga kesihatan bertambah baik lagi..Amin

    ReplyDelete
  17. fathen :

    hehehehhe ada sira dlm peti sejuk?
    Aper tunggu lagi? Makan ler!

    ReplyDelete
  18. YB :

    Gitulah nampaknya, boleh atur menu tiap2 pagi utk sarapan

    ReplyDelete
  19. afianakib :

    Auntie memang tak berani nak buat kerja2 berat.
    Pisang memang sedap dan banyak khasiat

    ReplyDelete
  20. Sharifah ;

    Segan pulak akak nak letak segala aper yg akak masak kat dapur tuh..hehehehe

    ReplyDelete
  21. Kunang2 :

    W'salam, memang masak sendiri puas hati.
    Sakit aper? Jaga diri yea, tak per bila sakit kita sentiasa beringat dan berzikir utk NYA.

    ReplyDelete
  22. PCL :

    Tahu tak per! Pengat salah satu makanan melayu yg terbaik!

    ReplyDelete
  23. aNle :

    haahahaha..akak pisang aper pun bedal

    ReplyDelete
  24. seronok baca entry auntie. Boleh bayangkan mood auntie .. HEPI. Hihi.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...