THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Thursday, September 22, 2011

Rumah Terbuka Kawan

Hari Minggu yg lepas auntie pergi rumah terbuka
Jemputan pukul 1 hingga 6 petang
Di Bukit Antarabangsa

Yang sebenar nya ada dua jemputan
Satu lagi di Taman Kosas
exofis mata auntie dulu

Kami plan nak bergerak lepas Zohor tapi
hujan mencurah2..

Peeja & Noy tak berbreakfast memang kelaparan lah
nak tunggu hidangan rumah terbuka..

Auntie kata pada mereka..
Makan lah roti ngan butter/jam/peanut butter tuh
buat alas perut

Ishhh...nak goreng beehoonlah mama..kata peeja
Terus dia kedapur dan goreng sekuali..
Bahan2 memang dah siap
Sayur mayur dah berpotong
Sambal gorengan pun dah bergoreng
Hanya panaskan sambal pecah telur
masukkan sayur dan beehoon

hahaha semua orang makan...
aper tak nya pukul 3 lebih baru hujan berhenti
Sampai rumah kawan
auntie dipimpin masuk dalam rumah
ingatkan nak duduk di kemah ajer..
emm.... dalam rumah duduk2 dulu
sembang2 dgn tetamu yg kenal..


Iras muka saper yek auntie ketika ni?



kesayangan Noy Papanya dari dulu hingga kini


Auntie makan laksa johor dan lemang+serunding
Kekeyangan beehoon yg peeja goreng...
Tapi dia orang makan semua yg terhidang atas meja
Ada nasi beriani, kambing kuzi, ayam masak merah,
dalca..dan acar timun nenas.
puding, muffin dan biskut2 raya..



Gambar bawah ni, aper yg uncle fokus?
Kipas? Auntie? Peeja?
Mungkin kedua kawan nya kat hujung tuh
Dato Ismail dan Dato Amir


Pekena laksa johor
Auntie tak reti makan tatang2..mesti ada meja

Emm...group photo sebelum masuk kereta..

Terima kasih daun keladi
bila masak2 jemputlah lagi..
hehehe

Rumah kawan auntie yg satu lagi
tak kesempatan auntie singgah
sebab Waktu Asar dah waktu penghujung
Lagi pula dia buat sampai kul 4 petang ajer
Emmm...mesti ramai kawan2 lama kat situ
tak perlah kalau ada rezeki nanti berjumpa
dilain masa dan dilain tempat
InshaAllah..

17 comments:

  1. sempat jugak Kak Nani berjalan raya.
    saya jer yang masih terkocoh-kocoh di dapur....

    ReplyDelete
  2. Salam kenal dari Che Mid, jemput singgah..

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah, kalau ada rezeki kita berjumpa bulan depan ya?

    Tapi rumah saya kecik je dan tak ada sofa. :(

    ReplyDelete
  4. macam muka ayol, asenyer la.. hihihi... :)

    ReplyDelete
  5. sedapnya kuzi kambing

    ReplyDelete
  6. Seronok kalau pergi rumah terbuka sebab dapat jumpa kawan2 lama kan kak.

    ReplyDelete
  7. saya suke gambar last skali..semua nampak cantik! :D

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum... kak saya readers baru dlm blog akak.. saya suka baca entry2 dlm blog akak ni.. coz dpt jugak info2 yang berguna.. dan boleh dijadikan iktibar untuk kita semua.. saya suka baca kisah2 akak dan family.. pertalian yg rapat akak dan anak2.. bagus jugak untuk saya dlm mendidik anak2 dara saya juga.. sekarang ni banyak cabaran dan dugaan ye kak untuk mendidik anak2 ni.. saya pon ada anak dara umor 20thn .. begitu banyak dugaan nye .. tapi Alhamdulillah saya minta Allah bagi saya kesabaran.. dan juga petunjuk.. umor saya dlm 43thn kak.. anak yg sulong 20thn.. Salam Perkenalan ye kak.. :)

    ReplyDelete
  9. Queenie :

    Kerja dapur tak kan habis, mesti peruntukkan masa utk berjalan2..

    ReplyDelete
  10. Che Mid,

    Salam kenal, Terima Kasih sudi jengok blog auntie, InshaAllah saya singgah

    ReplyDelete
  11. kakcik :

    InshaAllah kita jumpa yea kakcik, Alah jgn kata cam tuh kakcik, rumah akak pun kecik juga.

    ReplyDelete
  12. Wanniey :

    hehhehe...ramai kata gitu

    ReplyDelete
  13. pB :

    Auntie ambil sepotong jer kambing kuzi tuh utk rasa tapi tak kena selera sebab manis sikit masakkannya

    ReplyDelete
  14. Sharifah :

    Memang seronok jumpa kawan2 lama, hehehe jumpa kawan baru pun seronok juga..

    ReplyDelete
  15. Ati :

    Ohhh..gambar group tuh..TQ

    ReplyDelete
  16. rohayaroy:

    Salam perkenalan, moga Allah memberkati perkenalan siber ni.

    Ujian Allah sentiasa mengekori kita, harus redho akan ujian nya..

    ReplyDelete
  17. Meriahnya raya, kan auntie kan. Tambah meriah bila dapat berjalan dengan suami dan anak-anak. Mesraaaa .. gitu. Hihi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...