Followers

Friday, September 16, 2011

Hari Raya Anakku dan Cucuku di Melaka

Anak sulung dah dua tahun berturut2 berHari Raya di Melaka
rumah mak mertuanya..

Memang pesan auntie pada nya
Jangan susah2 nak beraya dirumah mama
berayalah bersama2 ibu dan bapa mertua
sebabnya..
diakan duduk dengan auntie di KL
isteri nya di Melaka
kan ker susah nak balik Melaka jemput/ambil
isteri dan anak ke KL sehari atau dua hari
sebelum Hari Raya..dah tuh kena balik pulak
ke Melaka nak beraya dgn mertua..
Ishhhh...ulang alik, ulang alik
kan ker susah tuh..
lagi pun belanja minyak tol kan ker
mahal sekarang ni..
Auntie pun memang nya akan berHari Raya di Melaka
rumah adik bradik uncle..
jadinya berjumpa juga nanti di Raya Pertama
cuma malam lah..

Auntie tak suka nak menyusahkan keadaan
jadi tegang..
suka pada jalan yg termudah
keselesaan dan keselamatan
maklumlah..traffik di highway kan sesak time2 perayaan
Lagi pula cucu masih kecil lagi
kalau dah besar sikit tak perlah nak di usung
kesana kemari..
tapi 'tukang batu api ' dikeliling pinggang
baik anak sendiri, suami, adik bradik auntie sendiri,
kawan2..Huishhh..
semua kata auntie terlalu bagi muka..
hahahaha..katalah aper pun
MY DECISION IS FINAL...
Auntie tahu pemilihan auntie tu bagus dan tepat..hihihi

Auntie ambil gambar2 dari FB
BerHari Raya Anakku dan cucuku di Melaka


Songkok tinggi, gelang tangan besau..
Beraya sakan anakku..hahaha

Cucu bergambar dengan Atok Melaka
Zara Sofea adalah Cucu Pertama mereka juga..

Dah pandai sembur2 air liur..

Baju Kurung Tiffany Blue di Pagi Raya..
amboi! siap pakai rantai & loket, gelang dan cincin
Ishhh...mesti Tok Wan dia yang belikan



Ni baju kurung yang dipakaikan sebelah malam
untuk menyambut Tok Mama nya..hihihi



Emm...dapatlah pangku cucu di malam Raya Pertama
Dah pandai menoleh bila dipanggil namanya..
Alhamdulillah..





InshaAllah..minggu depan Zeity akan datang
membawa Zara utk beraya di KL pula

Jadi aper yang nak di rebut2kan..
Hari Raya kan 30 hari..
Ada rezeki panjang umur
pasti berjumpa..
InshaAllah.


22 comments:

  1. liplap liplap anak mami la si zara ni :P comei baju kurung biru tu

    baiknya auntie, takpa bertolak ansur..kalu kita berbaik dengan orang, mesti org akan berbaik dengan kita.InsyaAllah.

    ReplyDelete
  2. salam auntie,

    selamat hari raya.
    :)

    comeyyyyy sangattt....zara sofea comelll....kelassssss pakai baju kurung. :)

    ReplyDelete
  3. saya salute dengan Kak Nani...bila saya ada menantu kelak, saya pun nak jadi mentua macam Kak Nani...

    saya tau dan faham sgt pasal dah alami sendiri...sejak kawin tak pernah diberi peluang beraya dgn mak sendiri..jadi mcm babu tp saya redha dan ikhlas serta tak pernah berbunyi wlp bertahun2 menangis dalam hati..sampailah emak ayah dah pergi...

    apapun akhirnya meletup jugak bila dlm kita mengalah, bersaabr dan tak kisah, ada yg terus2an kurang hajar dan bila org tua yg sepatutnya beri didikan baik akt anak2 terus2an berpihak dan menjunjung pihak yg kurang hajar di atas batu jemala dia, maka segal-galanya pun...(balik2 cakap, bini berapo banyak pun buleh cari, omak sorang yo...dia ingat mak saya ada berjuta ker?)

    sekrg Alhamdulillah lega dah... sepatutnya dari dulu lagi saya hayun penampor kat muka dia (tp takder lah sampai takat gitu, masih siuman lg)...saya bangkit dan konfran dpn mereka, bukak semua segala mulut longkang dan hati bangkai mereka terhadap saya selama ini dan mengatakan bahawa mereka semua sudah yilek dlm hati dan saya delete forever, sorry...

    berani berbunyi lagi, mmg nahaslah!
    skrg memasing dah bisu dan terkujat2...tp kesal kemudian tak berguna, padan muka!

    haruskah sampai jadi begini? terpaksa Kak Nani...kalau memasing dah tak kenal batas kemanusiaan, saya terpaksa hempok sekor2..

    insyaAllah saya akan pastikan yg setiap menantu perempuan saya adalah insan paling beruntung dalam dunia kerana bermentuakan saya wakakaaa...(gelak org dah merdeka!)sorry terluah perasaan plak kat sini heh heh heh

    merdeka!!!!

    ReplyDelete
  4. Dear auntie.

    Kalau semua ibu berpandangan jauh dan rational like you. Hari raya akan lebih bermakna. X perlu nak gaduh gaduh. Tahniah. Selamat hari raya.

    ReplyDelete
  5. Setuju ngan auntie. x semesti kita ikut cara yang sama dengan orang lain. Sebab kekadang cara itu x sesuai dengan kita. Macam saya kalau raya memang lebih kerumah mertua... sebab masa tu saja keluarga mertua berkumpul. Tapi saya selalu balik hari biasa umah mak saya. Lagipun rumah mak saya hari raya adelah melepak depan tv dan tidor.. x de maknanya.. Lagipun mak saya redha saya beraya lebih dengan family mertua.. dekat je pun.. Alhamdulillah mak saya pun sporting macam auntie

    ReplyDelete
  6. Yerlah kan, demi keselesaan anak dan cucu2 yang kecil kita permudahkanlah untuk mereka.

    ReplyDelete
  7. comel nya dia...dekat atau jauh, sayang sama saja..

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum auntie,

    selamat hari raya maaf zahir dan batin. apa khabar auntie? maaf dah lama tak tinggalkan comment.

    insya Allah, ini tahun terakhir sebagai bujang. tahun depan dah berkeluarga. macam mana la agaknya keadaan tu. hihi.

    p/s: dah lama tak baca cerita pengalaman auntie sebagai isteri pegawai. tahun depan insya ALLAH dah nak menempuh situasi tu. harap segalanya dipermudahkan. amin.

    ReplyDelete
  9. Haslinda :

    Begitaulah hendaknya..InshaAllah

    ReplyDelete
  10. me suya :

    Kecomelan Zara adalah Pinjaman Allah SWT utk auntie sekeluarga..Alhamdulillah

    ReplyDelete
  11. catz :

    Waalaikumsalam, hehehe memang cantik buju kurung biru yg ditempah oleh Tok Wan nyer..yg malam tuh dah siap punya...hehehe

    ReplyDelete
  12. Queenie :


    Alhamdulillah..merdeka sudahhh..
    kadang2 kita harus berterus terang utk meleraikan simpulan terbuku dihati utk mereka2 faham...
    Alhamdulillah...terjadinya perkara gitu menjadi pelajaran, maka Queenie boleh adjust untuk menjadi mertua yang dikasehi nanti..InshaAllah

    Alfatihah kepada kedua arwah ayah dan ibu Queenie..

    ReplyDelete
  13. fendifit :

    Memang tak dapatlah kesemua ibu mertua yg rational dalam dunia ini sebab tahap exposure,pemikiran dan style of living yg berlainan..

    Berdoalah agar dpt mertua yg penyayang..hehehe

    ReplyDelete
  14. Ibu kumbang :

    Alhamdulillah..dpt ibu yg mengerti akan pilihan anak dan menantu punya keselesaan dan kebahagian. Maka kedua2 menantu dan anak akan berterima kasih dan menyayangi kita..
    InshaAllah

    ReplyDelete
  15. Kunang kunang :

    Apa yang saya lakukan adalah utk keselesaan mereka..moga mereka appreciate suatu hari kelak..

    ReplyDelete
  16. hani :

    Betul..dekat atau jauh, sayangnya sama sajer..hehehe

    ReplyDelete
  17. Miss Syahira :

    Waalaikumsalam..

    Lama betul syahira hilang dr mengomel di blog auntie..hehehe

    Auntie harap syahira akan menempuh alam perkahwinan yg bahagia nanti..

    ReplyDelete
  18. Kak, mak saya pun macam akak tak pernah marah atau merajuk kalau saya tak balk beraya dijb, dulu masa kedua mertua masih hidup saya selalu beraya disini walaupun setiap hari tinggal di sini tetapi semenjak kedua mertua dah tak ada saya dah 6 tahun beraya di jb sebab saya masih mempunyai ibu disana. Kami tak pernah bergaduh nak beraya dimanapun sejak kawin sampai sekarang.

    ReplyDelete
  19. Montel dan bulat matanya. Anugerah Tuhan yang yang tak ternilai. Tak ada kena nmengena dengan Marilyn rupanya.

    Terima kasih menjawab e-mail. Saya doa kan sihat walafiat sekeluarga.

    Salaam - Pakcik Hassan

    ReplyDelete
  20. shooomeellllnyer zara..cam muka noy

    ReplyDelete
  21. macam muka noy la auntie...sama sgt

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...