Followers

Monday, September 19, 2011

Cerah lah sikit..

Dah gelap rumah, dah macam hutan simpan
sebab pokok2 di taman dah rimbun sangat..
Auntie trim2..hingga gondol..hehehehe

Dah tuh rasa sesak nafas
penat agak nya..
Lepas nih, tak nak buat lagi kerja2 tuh

Anak2 sorang pun tak berminat
Mereka minat tengok sajer
nak membaja, menyiram dan trimming
memang tak berminat nak buat lansung

emm..slow2 auntie dispose satu2
tinggalkan yg senang dijaga saja..




Daun2 trimming pagi tuh..


Dah cerah sikit


Nak trim semua sayang lah pulak..
sebab dah berbunga lebat pokok tuh..
Ishhh...ingat nak ganti pokok lain..jer
Tak jadi..auntie bajakan pokok tuh
supaya mengeluarkan daun dan bunga
yang cantik lagi..
InshaAllah..


Banyak pulak berbunga

Emm...auntie dah tak boleh nak renyah2 dah..
tenaga dah berkurangan sejak sakit nih..



10 comments:

  1. Melihat pokok2 juga satu terapi, kan Kak Nani. :)

    ReplyDelete
  2. Sayang pokok tu bunganya cantik. Kalau kawasan luas tak apalah jangan buang....

    ReplyDelete
  3. saya suka pulak tengok yg hijau2 tu..
    tp kalau dah rimbun sgt takut jugak dihuni benda tak diundang kan? Kdg2 semangat kita yg gerakkan kita buat itu buat ini kan kak? tapi lepas tu..
    Tuhan jer yg tau betapa tak laratnya.

    kak Nani usah paksa2 diri lah ya...
    biar sehat betul-betul dulu.. exercise sikit-sikit takper...kan?

    ReplyDelete
  4. Cantik heleconia akak, dulu saya pun banyak pokok ni tapi beruk suka kerjakan bunganya so suami buang bukan sikit tapi boleh dikatakan semua Nya sebab dia geram bila berbunga beruk patah patah kan so yang tinggal hanya pokok pisang yang jantung Nya warna pink je. Saya kan tinggal dikawasan pokok kelapa sawit sebab tu banyak beruk.

    ReplyDelete
  5. Kak nani..
    jgnlah renyah2...
    Nanti sakit2, kak nani juga yg rasa sakit...
    Tak buat mata pulak yg sakit.. Kan?
    Jadi Suri Rumah...beginilah...

    ReplyDelete
  6. kakcik ;

    Betul..saya memang suka melihat kehijauan daun2..

    ReplyDelete
  7. kakzakie :

    hehehe..kawasan yg ada pun sekangkang kera..

    ReplyDelete
  8. Queenie :

    Terlalu rimbun..terpaksa buang sikit
    Memang pelik perangai auntie, walaupun sakit masih lagi nak buat kerja2..emm..memang dasar tak leh duduk diam..suka kemas2 lepas tuh nangis2 sakit..saper ada heran..anak2 kata mama memang cari sakit.huhuhu

    ReplyDelete
  9. Sharifah :

    hehehehe..akak pun tak tahu aper nama pokok tuh..TQ baru tau..
    Ohhh..tulah pasal..
    beruk memang tak appreciate bunga..hahahah

    ReplyDelete
  10. Rahmah :

    Tulah pasal,tak buat kerja2 rimaslah pulak,kalau tak masak lapar, kalau tak basuh kain menggunung, tak gosok baju..keromot, tak vacuum berpasir..huhuhu semua kena buat maner tak sakitnya..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...