THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Friday, August 12, 2011

Rahsia Rasa

Puasa yang kesebelas..

Wah..alhamdulillah
Allah bagi nikmat sihat
Badan rasa ringan..

Bila solat auntie nangis2
bersyukur pada Allah
utk nikmat pinjaman yg
Allah SWT beri pada auntie

Nikmat rasa sihat sementara
yg Allah pinjamkan tu amat lazat..
Hanya diri individu saja yg dpt
rahsia rasa lazat
memang tak dapat di perkata,
tak dapat dicerita

contoh...

kopi ni manis lah...kata A
manis sikit ker banyak...kata B
manissss teramat..kata A
manis sangat tu macam maner..kata B
memang manis melekat..kata A
Ehh...aku kena rasalah, betul ker cakap kau..kata B
Dia pun minum..
Maner ada rasa melekat manis..okey jer.. kata B

Ha itulah maksud auntie
Bukan sama rahsia rasa yg Allah peruntukkan

sendiri kena laluinya utk tahu rahsia rasa
Emm..tak boleh citer panjang2 bab ni
nanti readers confuse pulak..he he he

Berbalik pada rasa sihat yang auntie lalui semalam
Auntie membawa diri ker pasar malam melawati beli
stock basah dan kering
keluar rumah dah kul 5 ptg, sesak lalu lintas
sampai di tapak pasar tuh dah kul 6 ptg
beli belah..beli belah
Uncle suh beli lauk..takut tak sempat masak

Gerai lauk hanya ada satu sahaja
kesemua lauk dah habis tinggal terung sambal sajer
so tak jadi beli lauk
auntie beli 5 peket yg dah siap bungkus
nasi tomato, nasi beriani dan nasi ayam


sekarang Kuih kemboga sekeping rm 4.00
auntie ambil lepat ubi 4, kuih koci 3
dan auntie ada agar2 dlm peti sejuk
cukup lah tuh..

memang betul sampai rumah dah kul 7 malam
peeja berbuka luar dgn ice dan huda
geram auntie sebab dia tak cakap
noy memanglah kerja
tuh yg auntie beli 5 peket
dah lah terlebih 1 peket
Tak per nanti auntie steam balik dan makan utk sahur

Uncle minta tambah lauk..
goreng telur dadar
tapi auntie kaki sayur..
so auntie goreng sayur pucuk paku belacan
(kenalah jugak masak..hihihi)

Alhamdulillah...
selamatlah pembukaan pose hari kesebelas
Nikmat Rahsia Rasa seisi keluarga




11 comments:

  1. Alhamdulillah...syukur aunty mendapat kekuatan..seronok dgr aunty ceria mcm ni.. :) issh lama betul xmkn pucuk paku..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. Syukur dengan rezeki dan rasa sihat yang Allah SWT beri. :)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah. Harap aunty sihat sentiasa.

    Saya baru pertama kali tinggalkan komen disini. Selama ni jadi silent reader je.

    Saya dah habis khatamkan semua kisah berepisod aunty tu.

    Bila baca, terasa berada di zaman itu pula dan terbayang2 je suasana ketika itu.

    Kalau ada lagi..boleh aunty sambungkan lagi.. dan jatuh cinta dengan blog aunty.

    Salam perkenalan aunty.

    ReplyDelete
  4. Kak Nani...
    Alhamdulillah...
    diberinya kesihatan yang baik buat kak nani keluar membeli juadah makanan berbuka dan siap masak lagi...
    Setuju saya bila kak nani kata Rahsia Rasa kita masing2 berbeza...
    Yang afdalnya... setiap amalan yg dilakukan ada Peningkatan dari hari kehari dan Rahsia Rasa nya akan lebih 'sedap' dalam kadar yg berbeza...

    ReplyDelete
  5. Assalamuaikum Sis!
    Org pompuan ni, klu tak crita bab masak makan, makan masak, dlm satu hari, bole demam! Tapi, Ostat Kassim kata, banyak2 story pasai makan dlm bulan posa ni, boleh membuatkan markah di potong 18 percent !! Kah! kah!

    ReplyDelete
  6. Wani :

    Auntie sentiasa berdoa agar Allah meringankan kesengsaraan sakit auntie..Alhamdulillah..bulan pose ni rasa berkurangan sikit bisa2 badan.
    Pucuk paku sedap kalau dibuat kerabu..

    ReplyDelete
  7. kakcik :

    tulah, bila rasa sihat sikit, tu yang saya dpt keluar berjalan2. Kalau tak memang terperap aje..

    ReplyDelete
  8. Asiah :

    Salam perkenalan, terima kasih follow auntie..Oh yea ker dah baca semua story mory auntie? he he he
    Memang ada niat nak sambung tapi keadaan badan kurang memuaskan, jadi tertundalah harapan nak sambung story2 muda2 dulu..

    ReplyDelete
  9. Ibu dan Abah :

    Emm...cara penulisan Rahmah tentang Rahsia Rasa, kak nani tahu Rahmah faham..Alhamdulillah

    ReplyDelete
  10. Pak Teh : Waalaikumusalam


    Aduh! potong markah ker? tapi kami para isteri memang tukang masak kat dapur bagaimana nak elak citer makan2 utk keluarga..
    Lebih baik citer pasal makan2 dr mengumpat dan mengeji..Jauhilah perkara2 hina cam gitu..betul tak?

    ReplyDelete
  11. kak budak budak muda macam tu lah, saya dulu pun macam tu tapi bila anak buat kat kita balik, marah dan merajok pulak kita.

    teringat masa zaman muda2 dulu suka tengok midnite, bas last samapi rumah puku 12.30 tapi kul 1.00 tak balik lagi, samapi rumah mak punya lah bising sampai mak cakap kat saya, nantilah bila kau ada anak baru tahu! betul pun apa yang mak saya cakap tu sekarang saya pulak rasa.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...