THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Wednesday, June 29, 2011

Penuh Hampaian

Berkemas bilik tengah kat atas
Bilik yang tak pakai, jadi bilik
pakaian..he he he

berabok2, belambak baju2 kerja
semua atas tilam bertindan
ada yang masih boleh di pakai
ada juga yang dah sendat

Tak per asingkan dulu..
Yang sendat masuk dalam luggage
Yang boleh pakai
Perlu dihantar ke dobi, utk dry clean
kalau pakai gerenti 'miang badan'
berabok kan..dah 3 tahun

Aduh! baju2 uncle pun berlambak2
Nak buat aper uniform2 tuh?
Ishhh...semua pun kena masuk
dalam luggage dulu..

Kalau nak berjalan nanti,
kita belilah luggage baru..kata auntie

Gitu juga..
Berabok tudung2
tudung masa kerja dulu2
tudung bawal, semua masih cantik lagi
sekarang ni auntie asyik pakai
tudung sarung jer..

Entahlah kalau dikira mahu lebih dari 60 helai
Ishhh...masa kerja dulu memang
tak perasan tudung sebanyak tuh..
boleh gantung2, bukak kedai
pakaiaan terpakai..he he he

Besok basuh selendang pulak
Menimbun seledang di beli
masa muda dan ada juga di hadiah oleh kawan2
kerana dulu2, auntie pakai selendang utk
kemajlis rasmi..

Hampaian penuh dgn tudung ari nih
Auntie basuh tangan, takut rosak
Ishh...tadi elok jer panas, sekarang
mendung pulak..harap2 keringlah..

Ari ni tiga orang berpuasa 27 Rejab
Peeja, uncle dan auntie ..
Moga Allah terima ibadah kami

Nak masak aper, belum ada idea lagi
rasa macam nak beli lauk2 kat pasar keramat
Lauk Nasi kandar..
Nak cari kueh tako, akok dan cara berlauk
kena pergi sekarang..kalau lambat habis..

Nanti kita sembang2 lagi..
Seronok sembang2 atas screen ni
suara tak yah keluar
tak kering tekak..
telinga pun tak perlu pakai..hehehe

10 comments:

  1. slamat berbuka puasa auntie ku sayang

    ReplyDelete
  2. dalam sakit sakit tu sempat juga berpuasa, alhamdulillah. semuga akak dan keluarga sentiasa diberkati Allah s.a.w.

    kak bila sakit dah berkurangan jangan lah asyik berkemas je nanti badan sakit balik.

    ReplyDelete
  3. Fida pun seronok baca coretan aunty ni.. tak perlu buka mulut jugak!.. he he

    ReplyDelete
  4. sedappp. Alhamdulillah. nyam nyam nyam. dah berbuka terus ceria kembali. tapi akok seketul aje. tak puas.

    ReplyDelete
  5. salam,

    Tuan rumah yg dirahmati...sekiranya ada ruang lebih pakaian terpakai mungkin ada ramai yg kekurangan dan memerlukan...satu sedekah jariah juga...ni ada satu ngo yg biasa edar pakaian terpakai utk diedarkan...mereka rapat dgn org yg kurg bernasib baik....sekadar berkongsi...http://moniermatdin.blogspot.com/...saya tiada kene mengena ngn ngo tersebut..cuma sekadar link saja...semoga Allah merahmati kita semua...

    ReplyDelete
  6. amboii...
    mmg tak reti duduk diam eh...kemas sana kemas sini..cuci sana hampai sini...hati2 tau...mmg bagus keluarkan peluh tp kak Nani kan baru jer nak rasa sehat...oops bebel pulak.

    taknak lelong kat blog ker? heh3...
    peej misti dah borong dulu kan? aparraa...mak dia punya pun hah3...

    arini saya pun berbuka ngan nasi...
    burrpp.......Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  7. shuweet : TQ dear

    sharifah : Amin utk doa itu. Terima Kasih. Akak memang tak reti duduk diam..ada jer nak kelebek sana sini..

    ReplyDelete
  8. Afida : he he he rasa best sangat bercakap sensorang kat screen nih..
    tersenyum dan tersengeh..

    Peej : tu lah sedap pulak akok tuh, kena gi pukul 3 ptg baru banyak kuih..InshaAllah mama beli lebih ari nih..

    ReplyDelete
  9. fa10 : TQ for the info..senang berurusan nanti. TQ again.


    Queenie : ha ha ha, memang semula jadi lah, auntie memang tak reti duduk diam, ni jap lagi nak punggah lemari pulak, ada blouse2 dan seluar linen kerja yg bersusun tak bergosok..Ishh..bila lah nak pakai?
    Segan lah nak lelong kat blog..

    ReplyDelete
  10. aunty
    agaknya tudung2 yg banyak dan cantik tu boleh je hanatar di rumah anak yatim atau kebajikan kot?

    ReplyDelete

Pada yang terbuka hati utk tinggalkan komen disini..
Didahului dengan ucapan Ribuan Terima Kasih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...