Followers

Tuesday, May 10, 2011

Pisang Tanduk

Minum petang hari ni,
auntie buat pengat pisang tanduk...
semua suka makan pengat
Buatlah aper sajer, mesti habis..

Teh Oolong, kegemaran auntie

Semalam auntie buat bubur pulut hitam
tapi tak ambil gambar pulak..

Emm....Petang besok nak makan aper?
Nanti lah...ikut mood dan kesihatan
kalau sihat buat, kalau tak beli ajer..

22 comments:

  1. Rajinnya masak bubur hari2...
    nak sket...saya malas nak buat bubur...takder orang nak tolong makan... terpaksa pikir beribu2 kali tiapkali teringin..at last sampai kesudah cuma berangan jer lar...heh3...

    arini Kak Nani sehat ya? Alhmadulillah...

    ReplyDelete
  2. Bestnyer pengat...bak sikit Auntie...hihihiiih...

    ReplyDelete
  3. Makan dengap pulut , sedap tuuuu

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum auntie..
    wah.sedap tu dah lama tak makan pengat..sendiri mau ingat :-)

    ReplyDelete
  5. pisang tanduk tu..kalau goreng camtu..cicah dgn sambal kicap pedas..sedapp!

    ReplyDelete
  6. sangat suka bubur pulut hitam tapi kalau buat zar sorang aje makan...:(

    ReplyDelete
  7. Teringin pulak..! Tapi di Terengganu agak susah dapat, tak macam di JB..!

    ReplyDelete
  8. Teringin pulak! Di Terengganu agak susah nak dapat pisang tanduk, tak macam di JB....

    ReplyDelete
  9. Kak... kalau buat pengat pisang... guna pisang tanduk sedap kan?

    Orang kata Oolong tea tu bagus untuk penghadaman...betul ke

    ReplyDelete
  10. Saya pun suka pengat pisang tanduk, pisang tanduk ni buat apa pun sedap la. Tapi anak2 saya paling suka pisang tanduk goreng makan dengan sambal kicap soto tu.

    ReplyDelete
  11. sedapnyer pengat pisang... arwah abah suka sangat makan pengat pisang nih...

    ReplyDelete
  12. Queenie :

    Auntie suka buat bubur sebab uncle dan anak2 suka makan..seronok tengok bila periok kosong..

    Auntie yg sebenarnya masih sakit, ikut hati nak baring sajer, tapi auntie kuatkan semangat lawanlah sakit tuh..

    SueGinola :

    Nak sikit? Boleh datanglah lawat auntie kat sini.. he he he

    ReplyDelete
  13. pB :

    Aduh! dgn pulut? pengsan sedapnya..


    Irfa :

    Wsalam, auntie pun tak berani nak makan banyak2, cuma semangkok kecil sajer..

    ReplyDelete
  14. Zareda :

    Oh yea ker? kenapa semua dlm rumah tak suka pulut hitam ker?


    Kamariah :

    Memang pisang tanduk susah nak dpt, tu pun auntie beli kat pasar tani.

    ReplyDelete
  15. LSS :

    Memang sedappp..he he he
    gula melaka, sago dan daun pandan..fuhh wangi serumah..


    aNle : Oolong Tea banyak khasiat, konon nya boleh pecah lemak..tapi lemak auntie dah tepu kat perut ni..tak pecah2 pun..he he he

    ReplyDelete
  16. Sharifah :

    Oh..kicap cili api tuh memang sedap bila di cicah dgn goreng pisang


    mamawana :

    Tulah..arwah ayah auntie pun suka pengat2. Tu yang auntie pun terikut2..

    ReplyDelete
  17. hani :

    Meh sinilah..boleh makan sama2.. he he he

    Ann : Memang sedap pisang goreng cicah sos kicap cili api..
    memang power..

    ReplyDelete
  18. terliur saya dikala puasa ni untie

    ReplyDelete
  19. salam marina.
    musim durian ni. tak masuk durian ke..

    ReplyDelete
  20. viruspadu :

    Memang sedap kalau dpt berbuka dgn pengat..

    kakpah :

    Dah buat serawa 2 minggu sudah..sedap boleh pengsan..he he he

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...