Followers

Thursday, May 5, 2011

Nak citer hantu jugak lah..

Citer yg terjadi pada opis mate auntie
yang duduk kat Bukit Antarabangsa..
rumah sewa yang lama tidak ada
penyewa bertahun2..tapi kawan auntie nih
tak tahu maka dia sewa lah..
macam2 berlaku..tapi kita citer sikit2 jer dulu yea..

Suatu malam tuh, dia sedang tengok tv
isteri dan anak nya dah tidur..
dia tengok tv dalam gelap..
hanya lampu tv jer yang menerangi
ruang tamu..

Tiba2 jer, walker anak dia berbunyi lagu2..
dan bercahaya2 kelip2..
memang walker tuh ada lagu2 dan lampu2..
memang pakai bateri..lah..
dia toleh tengok..benda tuh berhenti berbunyi
so dia continue tengok tv, perlawanan bola life..kata nya

tak lama kemudian..
bunyi lagi..
so dia bangun keluarkan bateri tuh..
supaya tidak lagi berbunyi..
takut anak nya terbangun dari tidur..

tapi walker tuh berbunyi juga lagi..
Ahhhhhhh....memang seram lah..
kata nya..tapi saya buat tak tahu jer..
continue jer tengok bola..

yang paling dia hairan,
walker tuh tiba2 jer bergerak dan
datang menuju ke dia..dia tolak walker tuh
ker dinding..terus padam tv dan masuk tidur..

baru nak lena..tiba2 kereta mainan anak dia
bergerak keluar dari bawah katil..
mainan ni pun guna bateri juga..
dia bangun dan keluarkan bateri tuh..
simpan mainan tuh dalam bakul mainan..

Keesokkan malam nya..isteri nya bermain2
dengan anak nya..
kereta mainan tuh bergerak dan berbunyi tanpa bateri..
ohhhh...memang dia perasan something is not
right..

Banyak perkara yang berlaku tak pernah
dia menceritakan pada isteri nya..
dia risaulah..kalau citer nanti isteri dia mintak pindah
nak pindah rumah kan remeh..
nak kena packing barang2, nak kena sewa lori
dan berbagai2 lagi..

Lama juga dia pertahan duduk rumah tuh..
sampai anak dia dah mula bercakap dan bermain2
dengan 'penghuni' tak di undang tuh..
bila dia tanya anak dia..
main dgn siapa??
dengan nenek kata anak nya..
Ohhh...dia balik kampung..
dan ikhtiar untuk memulihkan rumah tuh..
tapi masih juga berlaku perkara2 pelik..
Ha...citer minggu depan kita sambung..
he he he


12 comments:

  1. Assalam,

    Serem gitu. Kalu menyewa senang pindah takyah ada banyak brg. Ada yg penting ajer. Senang cabut lari.

    ReplyDelete
  2. auntieeeeeeeeeeee.. x aci. sambung la cepattttt.. uwaaaa.

    ReplyDelete
  3. suker baca citer hantu..

    ReplyDelete
  4. lama tak singgah blog auntie
    Suya busy sgt lately.. tapi hari ni Alhamdulillah. Dah habis :)

    ReplyDelete
  5. ala... sambung la pulak!

    ReplyDelete
  6. alaaa, nape ade sambungan.suspen je aunty nih tau.hehe.cpt2 sambung ye.. :)

    ReplyDelete
  7. aunty... aduhh..mmg seram...

    mcm kat rumah sewa saya ni jugak la. Ada seorang kawan ni, dia dianugerahkan dapat tengok 'benda'... kerap jugak la dia datang tidur sini. Dia kata rumah kami selamat...

    Satu hari dia tidur kat bilik yang dia tak pernah tidur, pasal housemate tu ada projek kat singapore..2 bulan... besoknya dia bagitau, dalam bilik tu ada 'benda'..

    huh,terus kecut perut kalau tinggal sorang2 ke... tp alhamdulillah setakat ni takde la dia kacau2 lagi.. cuma tengah2 malam tu,kalau terjaga je.. biasa jugak la dengar bunyi orang berjalan.. oke tu je.. he he

    ReplyDelete
  8. seramnya!
    mcm kat dalam filem dah untie...
    tak sabar tunggu sambungan..

    ReplyDelete
  9. serammmm nyer...dah cam citer ape ntah yang die sewa umah tepi laut tu...tak sabar nak baca sambungan....

    ReplyDelete
  10. nasib baik saya tak pernah ada pengalaman hantu2 ni, selalu dengar orang cerita je, saya tak nak cakap besar tapi tapi nak bagi info jer kawasan rumah saya ni dekat dgn kubur tapi sejak 15 tahun dulu duduk rumah ni belumlah jumpa hantu lagi.

    ReplyDelete
  11. amboi auntie..dah terpengaruh ngan Peeja ke ..mlm jumaat cerita seram seram nih =))

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...