THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Thursday, April 28, 2011

Berwangi2an..lah

Uncle pergi sembahyang Jumaat di Masjid Taman Setiawangsa

Banyak jualan di depan masjid tuh..
Buah2an, makanan, minuman, dan pakaian
spt kupiah, jubah dan wangian..

Masa auntie sihat dan berkerja dulu..
setiap hari Jumaat..auntie akan singgah situ..
beli nasi beriani gam, dan buah2an
tapi sejak sakit..dah hampir 3 tahun
auntie tak dapat jengok kat situ..

Auntie kalau bersolat suka pakai minyak wangi/atar
terasa segar dan telekong berbau harum..
(tak hapak )

Atar auntie habis dah..
Uncle belikan auntie, sembahyang jumaat minggu lepas..
Dua botol selalu nya bolehlah bertahan selama sebulan



auntie tak bertanya pulak haruman aper..
tapi memang wangi..auntie suker sangat..
Alhamdulillah..

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Petikkan dari googles berkenaan wangian..

Asalammualaikum semua !!Kenapa Nabi saw kita pakai minyak wangi ???

Salah satu khasiat wangian ini ianya bolih menyegarkan minda.

Yang kedua ALLAH suka pada bau yang wangi dan juga semua mahkluk ALLAH yang bebaik macam malaikat,wali atau para roh yang baik baik suka pada wangian !!

Itu lah sebab nya pakai wangian hukum nya SUNNAT.
Kalau untuk lelaki bau nya keras dan untuk perempuan bau nya lembut.
Syaitan tidak suka bau wangi, dan dari pengalaman saya mengubat orang yang kena rasuk, bila di sapu dengan minyak wangi khusus nya AMBER KASTURI, jin itu akan melolong dan menjerit..kata nya BUSUK..BUSUK..,
bagi kita wangi dan bagi syaitan atau jin kafir ianya BUSOK….

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Iskk...petikkan dari googles tuh..
auntie berfikir sejenak..
kalau dah hukum SUNNAT memakai wangian ketika bersolat
Ha...apa lagi beli dan pakailah utk beersolat..




4 comments:

  1. Auntie..... saya pun suka jugak minyak wangi.. nak nak yang bau lembut.... aman rasa dunia..;)

    ReplyDelete
  2. Arwah abah saya suka betul minyak atar, kalau pergi kerja selalu wangi jer, masa saya kecik2 dulu bapa2 saudara saya yang arab totok yang cakap melayu pun pelat2 mereka ni sentiasa berulang alik ke Mekah dan bawak balik banyak2 minyak atar dan hadiah kan pada ahli keluarga semua.

    ReplyDelete
  3. saya pun suka bau wangian.lagi2 minyak atar.tpkan ade sesetengah org suka tegur kalo ada bau minyak atar, lagi2 org yg moden skrg ni. suka kata minyak atar tu baunya pekat dan lain mcm. sedangkan bau minyak atar tu menenangkan je saya rasa :)

    ReplyDelete
  4. Auntie, kalau kita pakai perfume mcm Elizabeth Arden ke, DKNY ke boleh tak?

    -dasheila-

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...