THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Saturday, August 14, 2010

Ramadhan Ketiga

Salam Sejahtera..

Hari ini hari keempat kita berpuasa,
Alhamdulillah...
Badan masih rasa ringan dan sihat
Perut tak pedih
Tekak tak mengidam apa2
Nikmat yg tinggi...

Semalam aunty masak..

Labu lemak cili api
Cencaru Sumbat
Bayam Goreng
Tempe Goreng
Terubuk Asin

Air Jagung
Air sirap Bandung
Green Tea

Kuih sangat lah meriah
uncle beli di Pasar Keramat
sebab Peeja dan Noy balik berbuka

Kuih Cara berlauk - 6 ketul
Kuih Cucur Badak - 3 ketul
Kuih Pulut Panggang - 3 ketul
Tahu sumbat - 3 ketul
Kuih Tepung Gomak - 3 ketul
Kuih Cara - 6 ketul

Satu lagi tak tahu nama kuih tuh
Rupa dia macam anak tikus duduk
berwarna merah dan hijau
di buat dari tepung pulut dan
inti kacang hijau..ada peeja amik gambar
tengok2 lah kat blog dia..
Alahhh...rasa sebijik mcm
Kuih Ang Koo tuh


Kan dah terliur...terkecur
Tu aunty tak suka tgk gambar2 makanan..

Semalam aunty rasa sungguh bahagia buka puasa
Bersama dengan anak2 dan suami tercinta..

Ya Allah

Alhamdulilliah...

Shukran..

5 comments:

  1. meriah betul aunty masak semalam (dah tgk gambar kat blog peeja), sangat hebat even tak berapa sihat n berpuasa..

    selamat berbuka aunty!

    ReplyDelete
  2. insya'allah aunty mesti tahun depan lagi seronok, dengan gelagat cucu sulung pulak..
    meriah aunty... ; )
    teringgat di kampung, kalau kami semua balik penuh anak cucu mak ayah, riuh memacam ragam, bila tiba waktu berbuka dengan gelagat diorang.

    ReplyDelete
  3. dah jumps resepi karipulay tu aunty. nanti dah try sy kasik tau ehh. tq

    ReplyDelete
  4. Anty
    Kalau rajin, postkan resipi mask lemak labu
    Boleh ke? Saya teringin nak makan, dulu dulu mak selalu masakkan
    Dah kawen ni, kena masak sendiri tp tak pandai :D

    Kalau anty free ya..
    Thanks anty

    ReplyDelete
  5. wah..aunty post resepi lauk kegemaran saya..
    semoga aunty lbh sihat dalam bulan ramadhan ini

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...