THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Friday, August 20, 2010

Ramadhan KeSembilan

Emmm.... Semalam Peeja balik bawa lauk beli di Pasar Keramat
Noy tak da, kerja....flight to Jakarta

Aunty dah siap masak tapi bila peeja bawa balik lauk dah
jadi terlampau banyak lauk semalam sampai 8 jenis
di atas meja.

Peeja tekak orang minang..
5 macam Lauk2 pilihan nya..
Peeja berjinak2 dgn mskkan org minang..

Jering masak lomak


Sambal Goreng Hijau



3 keping Bergedel Daging



Pucuk Ubi masak Lemak



2 ekor Ikan Keli masak lomak


Aunty buat/masak sendiri 3 macam jer..
Acar timum dan nenas



Sambal Tumis Telur



Kari Daging dan Kentang


Habis jugak di makan kesemua lauk pauk tuh
Yea lah aunty bukan nya masak banyak
kesemua nya untuk sekali makan saja

Eh! tapi semalam aunty masak kari daging tuh sekuali lah..
memang budget utk sahur sekali..


Gambar kuih dah lupa snap pulak

Cuba2 ingat

Kuih2 pedas :
Roti Jala
Karipap
Popia
Murtabak
Kuih cara berlauk

Kuih2 manis :

Cek Mek Molek
Keria
Lepat Pisang

Aunty tengok kuih2 tuh, pukul 10 malam dah tinggal bekas
semua habis..





6 comments:

  1. aunty,

    alhamdulilla abis ape yg dibeli.

    kalau kat uma saya, beli kuih rm2 pon tak abis. membazir je selalu. sbb tu lagi suka masak je, klu beli mmg buang je la lepas tu...

    ReplyDelete
  2. berapa banyak kali kelapan la? ni puasa kesembilan.

    ReplyDelete
  3. masak lomak jering tu yang tak boleh tahan tu, aduh..sedap2. Tekak klasik macam saya memang suka yang tu kak nani..

    ReplyDelete
  4. seronok kan auntie bila tgk sume mknan habis .. tk mmbazir .. Alhamdulillah ..

    ReplyDelete
  5. wah byknye lauk!meriah..tp xper pasal abis kan..jadik tak membazir..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...