THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Friday, August 27, 2010

Buah Tangan Dari Adik

Semalam selepas berbuka, adik aunty SMS
tempeyek yg aunty order dah siap.

Aunty kata kirim jer kat Khairul
yang berbuka kat rumah Acu nyer.

Adik aunty juga bertanya, nak tak buah2an
dan beras pulut.

Aunty kata boleh juga, kalau dah nak bagi
rezeki jangan di tolak...

Emm..beras pulut sampai dua kampit
Aduh! nak buat Wajik aunty tak pandai
Kat siapalah aunty nak upah

Dalam plastik, tuh semua tempeyek
Aunty kan buat hampers utk regular
and exclusive customer aunty tiap2 tahun.
So tempeyek tuh salah satu item dlm
bakul aunty.

Tempeyek yang amat terbaik..
di makan oleh pembesar2 negeri..
Tak di jual di tepi jalan atau di Bazar
Betul aunty tak bohong..
Sedap sangat..
Sekali makan sure termimpi2 nak lagi..


Adik aunty juga bagi colek buah, kurma dan jeruk limau nipis.
Macam mana nak makan jeruk limau nipis tuh?
Kena buat acar buah dulu kah?
atau di makan gitu saja?
tak pernah makan jeruk macam tuh!
Masa menaip nih, air liur kecur2..

Kuih Karas dan kek lapis

Durian 3 biji


Mangga India 2 biji, Buah Peach 3 biji
Kedua2 Buah tuh besar sangat
Buah Peach tuh sebesar dua penumbuk
tapi rasa tak tahulah manis ker tak?


Seplastik buah duku langsat, rambutan gading dan manggis

Tangan Peeja makan durian isi tebal dan biji nya kesep/kecik
Terbaikkkk...

Tangan Peeja lagi makan manggis yg putih bersih lagi manis

Aunty makan semalam 2 ulas durian, 3 biji manggis, 3 biji rambutan dan berbiji2 langsat
Akibat nya..sekarang tekak rasa kering
Perut rasa angin/bergas

Oh!..buah banyak lagi..
Mangga dan Peach belum makan lagi
Kalau makan lepas berbuka nanti??
Apa pula akan jadi besok??

Takuiittt...


30 comments:

  1. Salam Aunty..org belah kedah..kalau limau jeruk tu..buat acar limau..sedap makan dgn nasi panas2..wangi ja kulit limau tu bila di gigit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu masaalah nak buat Acar tak tau, selama nih makan jer,tak pernah nak belajar..he he he

      Delete
  2. huiii...murah tol rezeki auntie. patot dpt tempeyek je. ni abis sume segala bapak buah pon dapat! hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..setakat nih, rezeki makan amat mewah Allah bagi dan selera aunty pun masih ada..

      Delete
  3. aunty..

    jeruk limau tu saya selalu buat ulam je masa makan nasi...sedap bangat...masam2 pahit...
    kalau rajin buat acar buah ok la..leh letak limau jeruk tu..
    camna nak order tempeyek tu? aunty bisnes la pulak..boleh kitaorang beli...

    Selamat berbuka puasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeruk limau tuh, aunty hiris2, hiris bawang kecil dan cili padi, makan masa berbuka..
      Ya Allah, sedap nya..
      Tentang tempeyek tuh, aunty belum tergerak nak berniaga lagi..

      Delete
  4. sedapnye buah manggis my fav...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manggis memang sedap, auntie pun suka

      Delete
  5. salam auntie

    acar limau tu makan macam tu jer auntie. makan dengan nasi panas panas... makan sikit sikit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aunty dah makan dah jeruk limau tuh..rupa2nya memang sedap

      Delete
  6. bestnya auntie...banyak buah2an...mangga india tu sedap kan..kalau beli mmg mahal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah sedap lah agak nya mangga tuh, tapi sampai hari ni pun masih dlm peti sejuk belum termakan2 lagi.

      Delete
  7. kak nani...
    kalau buah yang kak nani belum sempat jamah tu.. kak nani makanlah juga.. tapi 'niatkan obat....'.. hihihi.
    orang melaka melaka terkenal dengan ungkapan 'ala.. niatkan obat..'.

    ReplyDelete
  8. tempeyek mmg favorite saya, tak payah tunggu raya, sekarang pun saya boleh makan sebalang, ahaks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tempeyek sedap kann..memang rumah saya kalau bukak sebalang, kecap jer dah licin.

      Delete
  9. salam aunty,

    wah.. meriah nye buah tangan. Manggis fav saya tu :-) Boleh hadap sebungkus sensorang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kembali,
      Memang sedap mangis tapi buah seasonal kena tunggu musim

      Delete
  10. assalamualaikum auntie,

    apa khabar?
    dah lama tak makan buah-buahan tempatan.
    tengok dalam blog auntie, nampak sedap je. hihi.
    oh, aunti type 'takuuiit' tu comel la. macam peeja. winks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam,
      Tak per nanti boleh makan buah2 tuh bila balik nanti..
      Aunty type takuiit tuh..sebab memang kami sekeluarga bercakap pun macam tuh..sambil angkat2 bahu..
      he he he

      Delete
  11. salam Aunti, selain dari buat acar buah jeruk limau ni dimakan dengan beriyani. CAMPURKan cili jeruk atau cili padi patah patahkan, tak pun buat garam berlada- cili merah biasa tumbuk sampai lumat letak garam sbg perasa makan dgn jeruk limau dengan nasi beriyani, nasi minyak, lauk kari kari sedap.. camtu la org selatan makan....
    kalau makan buah buah makan nasi dulu. makan sesudu plain yoghurt. makan buah buah then finally sesudu plain yoghurt. kalau takde plain yoghurt makan la antacid etc. insyAllah ok.

    dr palsu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kembali,

      He he he..
      TQ for the advice..dah cuba dah makan jeruk macam tuh, patah2 cili..sedappppp

      Delete
  12. info tentang kurma di SIHAT SELALU - Khasiat Kurma

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum,

    Kak G, kalau susah2 bagi je kat saya buat wajik tu,,hehehe...begitulah murahnya rezki bulan puasa yee..

    ReplyDelete
    Replies

    1. Waalaikumusalam,

      Betul ker nak buatkan wajik..
      okay tuh, bila boleh ambil beras pulut nih.. bahagi saya separuh jer wajik tu bila dah masak..he he he

      Delete
  14. sempat ke nak makan semua buah tu dalam bulan ramadhan ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peaches and manggoes still in my fridge..memang tak termakan lagi..

      Delete
  15. the peaches kena makan cepat nanti berfungi atau busuk... soft fruit tak tahan lama.
    kalau bleh tahan campur jeruk limau gula dan garam.. sedapp...

    dr palsu

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah, aunty baru jap makan buah peaches tuh, peeja potongkan, sedap nya manis..
      buah mangga..mak aii! masam lah pulak
      berkerut2 aunty makan, tak habis..
      bluekkkk...

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...