THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Friday, June 18, 2010

Di larang pakai merah

Dah dua hari aunty cari background utk blog

Yang sesuai dengan jiwa..

Ada yg berkenan tapi bila paste..

Tak suka pulak..

Eee..boring lah

Tak jumpa2 yang sesuai..

Selagi tak jumpa, jadi malas nak menulis..

Ni semua pasal noy dan peeja..

Suruh mama tukar background

Sebab background aunty berbunga2 merah..

Dia orang tak suka

Selama nih, aunty bukan nya perasan

Bila di tegur..baru terperasan..

Heee....hampeh betul..

Yang sebenarnya..

Arwah bapa mertua suatu ketika dulu berpesan

Elakkan memakai pakaian berwarna merah

Entah apa sebab, aunty tak bertanya lah pulak

Arwah nih dulu, berilmu Tasauf

From that on..

Memang aunty dan uncle tak pernah ada baju warna merah..

Aunty ada membeli sepasang baju kurung ketika nak Hari Raya
Tahun 2004 kalau tak silap (Bapa mertua dah arwah ketika tuh)

Bertudung hitam..
Trading & Business Development
di suasana ofis ketika menyambut Hari Raya


Entah kenapa kedegilan ketika tuh timbul,

Mahal tuh..Rm 560 pernah pakai sekali jer, sebab di marahi olih uncle

Dah tuh gantung dalam almari jer..

He he he...

Aunty pulak tak pernah larang anak2 pakai merah

Mungkin sebab tak tahu kenapa

Tapi setahu aunty,

Noy memang tak de warna merah

Favourite dia brown, cream, black & white

Peeja what's yr colour?

You love mixed and match...

Am I right?

Anyway..Colours are beautiful

Allah yg mencipta warna2 di Alam semesta nih..

8 comments:

  1. putes itu menawan aunty =)

    ReplyDelete
  2. aiyakk blog sy pon warna merah auntie

    ReplyDelete
  3. salam kak nani..
    saya pernah pakai baju merah, kena marah dgn suami lansung tak jadi pergi wedding..
    suami mmg tegas tak bg pakai, tp kita dah terbeli.. dan tertempah, pakai jugak.. bila kena marah, lansung tak pakai...

    ReplyDelete
  4. aunty..ita rasa penah terbaca or terdengar hadis or kata2 hikmat ke ayat quran [terjemahan kot]..yg mengatakan..warna-warna terang seperti merah, oren,kuning..ialah warna2 kemarahan..sifat syaitan..sbb tu kalo blh kita dilarang utk memakai warna-warna tersebut.
    kalo salah btulkan sy ye..tp ni yang ita penah terbaca dan terdengar masa ceramah dulu..

    ReplyDelete
  5. AnonymousJune 18, 2010

    kenapa,kenapa,kenapa...

    ReplyDelete
  6. PEEJA LOVES BLACK!!!!

    matilakan suka suka jawab bg pihak
    huahuahuahua babai peeja :P

    ReplyDelete
  7. salam aunty,
    tertanya2 plak kenapa.... walupon x suka warna merah, ade je tbeli baju warna tu... heheheheh

    ReplyDelete
  8. lilred - teeeeeet. salah. macam mama aku cakap. aku takda fav colour la. aku macam suka macam2 warna. kejap aku gila hijau. pastu macam suka merah. tiba2 suka mustard colour. tiba2 suka neon blue, so macam semua colour lawaaa. ngeeeeeee...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...