Followers

Thursday, June 3, 2010

Dah Dapat Beli

Ada entry aunty pasal pokok halau nyamuk

Emm...aunty dah dapat beli kat Jusco

Tak mahal RM 7 ringgit saja sepokok
aunty beli dua pasu..
letak kat luar rumah dalam porch




Berkesan rupa nya..
Aduh!! Masaalah lah pulak
Semua nyamok2 masuk dalam rumah..

Hish! habis batang hidung dan mata aunty kena gigit nyamuk
Dah sepet mata aunty belah kanan
Uncle ketawakan pulak

Emm...nak letak kat luar rumah, mati lah pulak nanti
sebab masih kecil pokok tuhh..

Nak masuk dalam rumah,
emm..aunty tak gemar pokok dalam rumah
sebab nak kena angkut hari2 utk
process 'fotosintesis'

Alahhhh!
lece lah..

Bawak masuk dalam rumah sepokok dulu lah..



Harap2 semua nyamuk2 tuh terbang keluar rumah

10 comments:

  1. Mesti dicuba nih. Tak payah lagi beli serai wangi afi hanif.

    ReplyDelete
  2. kak nani..
    mesti nak cuba jugak...
    terima kaseh...

    ReplyDelete
  3. hehehe. saya ada pokok ni. tapi busuk bau dier kan aunty?

    ReplyDelete
  4. salam auntie..
    bagus nye auntie..saya nak cari jugaklah pokok nie...

    ReplyDelete
  5. nama pokok ni pokok Jermin..fungsi nya menghalau nyamok dan memang di letak kan dalam rumah...2 hari sekali ok lah bawak keluar rumah..kena kan matahari...

    ReplyDelete
  6. apa nama pokok nie yea aunty?

    boleh rekemen kat nenek kat kg nanti!tak penah pulak dia citer pasal pokok halau nyamuk nie..

    ReplyDelete
  7. Salam Auntie,

    Wahhh awat pokok ni lagu.. daunya seperti sejenis ulam.. apa ntah namanya? hehehe x igt..

    Nak beli takut tak terjaga. Buat dosa je kan pokok terabai tanpa kasih sayang tuannya.. kekekeke.. Dayah gemar juga pokok2 ni Auntie.. tapi bila tgk routin harian .. terus.. lupakan je Dayah! Tak pasal2 mendera pokok. ^___^

    ReplyDelete
  8. nak cari jglah pokok ni...
    auntie letak kat tepi tingkap yg boleh masuk cahaya..so takdelah nak kena ubah keluar tiap2 hari.

    ReplyDelete
  9. macam pokok ulam rajakan daun die? ke mmg ulam raja aunty? nak la beli jgk. saya ni mmg elergik dgn nyamuk.

    ReplyDelete
  10. Jadi ker... saya pun ada beli satu hai tu kat KK... memang ada aroma dari daun dia...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...