THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Monday, January 18, 2010

Assam Rebus Tempoyak

Semalam pergi kenduri kahwin kat Putra Jaya.

Emm..makanan nyer best2. Pencuci mulut cendol dgn buah2an.

Adui, auntie teringin sangat tengok cendul semangkok depan auntie yg di ambil oleh kawan auntie.

Selalu nyer auntie takut nak makan cendul sebab manis kannn....

Tapi dah depan mata......tibaiii jer....

Malam.....satu badan bisa2...mengerang sakit...reading gula pasti tinggi...

Pagi nih lemah..nak jalan pun sakit....

So hari nih dah takut nak makan....tapi lapar..

Dah kul 11.45 pagi anak dara dua2 tak bangun lagi..

Gi dapur, ambil cili masak 5 biji, cili padi 5 biji, bawang besar 3 biji, 1 biji tomato, belacan sebesar ibu jari, masuk air tiga suku balang blender tuh, Blend semua.

Emm ...tuang dalam periok masukkan assam keping 2, last tempoyak 3 sudu...ikan jeket (cencaru dua ekor). Masuk kan Timun (potong tebal2) . Garam secukup nyer.

Makan dgn nasi panas...

Dah kenyang perut...

Baring balik...

Jumpa lagi di next entry bila auntie sihat sikit okayyyyy.........

13 comments:

  1. kak nani...
    lauk mcm tu, makan panas2... uuuuu sedapppp....
    kak nani, kita ni mudah nak berselera kan... masak macam tu pun dah bertambah2 nasi...

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum, resipi simple and best...kecur air liur..

    ReplyDelete
  3. salam auntie...

    sy selalu baca blog auntie ni tp xpenah tinggalkan jejak..
    auntie jaga diri baik2 ye...sy doakan auntie cepat sihat spt sediakala..

    kasih8953

    ReplyDelete
  4. Auntie, take care!! <3

    ReplyDelete
  5. jaga diri baik2 auntie. Moga cepat sihat.;)

    ReplyDelete
  6. get well soon auntie

    ReplyDelete
  7. takde gambar pon bleh bayangkan betapa sedapnye laok tu.

    sian auntie :( tak sihat plak. yelah, dah teringin sgt. kene gak rasa kan? dah kene sakit pulak..

    anyway, auntie cepat2 sembuh tau. take care k..

    ReplyDelete
  8. cepat2 sembuh ye auntie. lapar plak perut saya bila baca blog auntie ni. sedap nyer lauk tempoyak.....

    ReplyDelete
  9. auntie, moga cepat sihat dan hilang ler kesan2 gula tu.... tapi sesekali, mmg terliur dibuatnya, kan

    ReplyDelete
  10. ala auntie, tnggu la betui2 pulih, baru leh makan makanan yg tak leh makan tika sakit..nnt risau bertambah sakit kang..lamabt nak pulih lak..... ;(

    gagah jugak auntie masak kan...kuat tui semangt auntie...!..

    ReplyDelete
  11. Rahmah : Lauk org pemalas tapi sedap kan!

    Lipislady : Memang menyelerakan.

    kasih8953 : TQ sebab tinggal jejak kali ni. TQ sekali lagi doakan auntie sihat.

    saudah : TQ

    leen : TQ

    KV : TQ

    zue : TQ

    Ai : TQ

    Azma : Gemar jugak tempoyak ker?

    Maksu : Memang kecor..masak tempoyak..he he he

    nasaoji : pasal makan memang tak leh miss..melainkan puasa

    ReplyDelete
  12. namanya tempoyak..memang best... ;p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...