THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Tuesday, December 29, 2009

PEDAS BEST

Emmm.....best tak makanan pedas2??

Auntie sukaaaaa............boleh sampai panas dada dan panas perut!!!.

Pertama masak lomak cili api, kedua sambal tumis ketiga tom yam dan keempat sambal belacan.

Ari ni masak sambal tumis sotong.

Tapi perut sangat lah nipis, lepas tuh gi toilettttt............berulang kali.

Bak kata pepatah " Siapa makan cili, mesti terasa pedas"

Ehhh!!!! sesuai ker pepatah nihh....


9 comments:

  1. betul lah auntie..kalau x pedas cm x llu jerr...
    siapa makan cili...toilet dia punya..ha ha ha ha

    ReplyDelete
  2. Qaseh : Masaalah nyer, toilet kat umah auntie 1 jer kat bawah, dua lagi kat atas. Semua nak guna toilet kat bawah .....

    ReplyDelete
  3. uishh... memang best. sy suke makan pedas2. tp bf saya takleh makan pedas. camno tu...

    ReplyDelete
  4. Elok makan pedas nih, boleh cuci sistem badan sekali sekala, maklumlah orang Melayu tak leh lari dari cili, tetapi jangan diamalkan kerana boleh mendatangkan ulser dan mudarat yang lain.....

    ReplyDelete
  5. kak nani,
    orang tua-tua dulu memang dah kaji dlm2 sebelum dia buat pepatah
    Siapa makan cili, dia terasa pedas...
    takkan oranglain tak pasal-pasal pulak yg terasa pedasnya kan... :-)
    ( Sekadar melawak kak nani... )

    ReplyDelete
  6. Salam Aunty,
    Pedas2 penambat selera..
    Tp terlalu pedas bisa bikin hangat hehehe..
    huhuhu x sesuai la aunty pepatah tu.. kekekeke

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum kak, masak lemak cili api memang sedap.

    Akak, kalau kita tukar peri bahasa tu buleh tak, gini, sapa makan cili dialah yang kena pegi toilet..hehehe...

    ReplyDelete
  8. sama le sy suka mkn pedas2

    ReplyDelete
  9. salam untie..
    untuk kesihatan yang lebih baik dan bantu pulihkan sistem badan.. bina balik sel2 dan tisu.. try la JUS INTRA..saya bukan promote.sekadar berkongsi yang baik jer..untie cari la pengedar kat area sana.x mahal 138 je sebotol.multivitamin.gabungan 23 jus herba.rasa mcm air grape je.sedap.bagi saya, saya dh cuba dan terbukti.. harap untie sudi cuba.x salah kiter ikhtiarkan..?saya nak tgok untie sihat..
    saya peminat untie dan anak2 untie..pembaca dari kejauhan je..
    ok.. salam sayang..
    bye untie..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...