THANK YOU TO ALL MY FOLLOWERS

Tuesday, April 21, 2009

Episode 2 - Pilih Nama

Imbasan episode 1.

Ahmad nak serahkan anak yg dalam kandungan isterinya kpd pasangan yg belum ada anak ia itu adik lelakinyer.

Setelah genap 9 bulan 10 hari lahirlah anak perempuan yg cukup sifatnyer. Anak diserahkan pd Mohd Salleh Hud pada hari yg sama.

Ahmad : Leh, aku serahkan anak perempuan nih kat kau, pusat dia tuh jaga elok2, seminggu dua baru tanggal, kau berdua belum pernah jaga anak , aku pesan nih!

Mohd Hud : Anak perempuan? Rezeki saya dpt anak perempuan. Abang cam maner dgn pendaftaran surat beranak bang?

Ahmad : Lah! kau uruskan lah... kan dah jadi anak kau tuh! nak bagi nama apa bang!

Ahmad : Suruh bini kau jer, dia yg kena bela budak nih, biar dia pilih nama yg dia suka. Dah tuh kau binti kan nama kau jer!!!

Mohd Hud : Tima kasih abg

Balik kerumah (hanya bawah jer) membawa anak yg masih merah lagi.........

Mohd Hud : Nab, nih hah anak kita, abg serahkan tadi. Nab, kau pilih lah nama apa nak berikan pd anak perempuan nih! Dah tu abg pesan pusat anak ni belum tanggal kena jaga2 lah sikit.

Nab: Dah lama dalam ingatan nama untuk anak perempuan, Leh

Mohd Hud : Apa nyer?

Nab : Noraini, cahaya mata ku dalam bahasa arab nyer.

Pendaftaran di lakukan 2 hari selepas bersalin, jadi anak tuh ada dua birthdate .

Anak tu di bawa naik ke ibu rumah setiap pagi sehingga 40 hari untuk menyusu ibu, lepas tuh susu LACTOGEN sepenuhnya. (susu tepong jenama dulu2 sekarang tak tau ade ker tak lagi)

Gambar2 pd tahun 1955 di rumah Tok Hjh Lijah (Mak Saudara Nab)


:: aik..mandi dalam sinki ::


:: tak pakai baju ?Huh! Minuman Lactogen, montel dibuat nyer ::


:: time makan ::


:: Dari kiri ke kanan - Tok Hjh Lijah, Mohd Salleh Hud meriba Noraini ::


:: Kecik2 dah pandai senyum lebar ::

:: Nak bergambar punya pasal atas meja makan pun takper ::


Masa berlalu anak di bela dah pun setahun. Sambutan Hari lahir di sambut meriah oleh Mohd Salleh Hud.

Gambar2 hari jadi pada tahun 1956 di ambil di Kampung Baru, Jalan Hamzah, Kuala Lumpur buat tatapan.





: Org bergambau kenapa Noraini tunduk?::

:Noraini di dukung oleh Mohd Salleh::


Dari gambar2 kat atas tuh, menbuktikan Noraini dijaga dengan penuh kasih oleh Mohd Salleh dan isterinya Nab .

Adakah bukti dari kereta tolak nyer, gelang dan rantai nyer atau sambutan hari jadi nyer?

Tak lah bukan itu....perjalanan hidup yg dilalui penuh dengan Kasih Sayang dpt dirasa sampai kini.............

akan sambung...............

23 comments:

  1. tak sangka citer psl aunty...so touching..

    ReplyDelete
  2. Ini history auntie yer??
    seronoknya baca....

    Sgt baik kan mereka, pampered btul anak dia...

    ReplyDelete
  3. comel la untie ms kecik..tembm..saya igt pija tadi..hehe

    ReplyDelete
  4. Salam...

    Sambung laa cerita Untie nih dgn segera.. dah macam baca novel pulak... best...

    ReplyDelete
  5. chomelnye budak kecit ini..adakah ini aunty??

    ReplyDelete
  6. Saya suka tengok gambar-gambar lama macam ni. Old school. I likeee

    ReplyDelete
  7. aunty,
    rupa2nye....ni kisah hidup aunty...
    saya ingat ini cerita rekaan semata2. anyway, kalau wat novel pon ok jugak nih!!! tk sabar tunggu episode 3 pulak!!! take ur time ye, aunty!!!

    ReplyDelete
  8. mama peeja!!!
    muke dlm stroller yg senyum lebar tuh
    sama sgt!
    lekat samapi hari ni!
    hehehehhehe chomeyl!

    ReplyDelete
  9. so sweet n touching,,,,,,,,,,,,sodihhh aden dok baco nie ehhhh....meleleh air mato aden niee...

    ReplyDelete
  10. Salam aunty..
    Best la ada citer dan pix-pix lama tu..
    Lain kali citer dan pix boh lagi banyak2 tau...sentimental value tu...suke sangat

    ReplyDelete
  11. isk! kisah benar rupanya!! :)

    montel la auntiemama masa kecik. cam si pija :P tomeiiii!

    ReplyDelete
  12. speechless...
    tak sabar nak tunggu episode seterusnya.. keep writing ok ...
    tp jgn memaksa diri kalau tak sihat... ur health is more important okies....

    ReplyDelete
  13. hello..aku kecik2 x montel ok..very the vogue..sekarang je dot dot terlebih..
    ni mesti kes mama masak letak lactogen kan..*nak jugak salahkan orang..haha*

    ReplyDelete
  14. oh kisah benar.

    teruskan bercerita aunty! suka dengar (baca) cerita2 dari yang lebih berpengalaman ;)

    ReplyDelete
  15. oh, saya tunggu sambungannye nie..

    ReplyDelete
  16. susu lactogen ni masih ader...
    anak2 saya pon penah minum susu ni...
    x sabar nk tunggu episode seterusnya....:)

    semoga Aunty sihat2 selalu..yerrr

    ReplyDelete
  17. sgt classic laa auntie...nice

    ReplyDelete
  18. Hi Auntie

    Susu Lactogen masih ada lagi smpi sekarang. Both my daughters minum susu dari baby lagi. Mak saya yg suggest to consume this brand.

    ReplyDelete
  19. курские студенты 2 онлайн http://free-3x.com/ молоденькие девочки порно free-3x.com/ минет школьниц японок фото [url=http://free-3x.com/]free-3x.com[/url]

    ReplyDelete
  20. порно негр бесплатно
    хуй забей
    флэш порно скачать
    sex chop
    порно звери
    фото порно сперма
    самые секси
    секс недорого москва
    лера сиськи
    порно светы

    ReplyDelete
  21. Quite, all can be

    ReplyDelete
  22. aunty,

    sbt psl susu lactogen terigt lak ms adk2 sy kecik (dlm 90an), sy bancuh susu lactogen utk diorg. wah lamanya susu tu. dr zaman aunty lg.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...